Obserwatorzy

niedziela, 7 czerwca 2020

Projekt dla domu - serwetka na szydełku.

Witam Was

 Jak wiecie wielkim tuzem w szydełku nie jestem, ale ostatnio mnie ta technika bardzo fascynuje i spędzam z szydełkiem dużo czasu. W większości to powtarzalne elementy  i spoko można robić oglądając TV, co  mnie osobiście bardzo odpowiada. Nie wymaga też wielkich zakupów, kordonek w cenie do 20 zł można kupić całkiem przyzwoity w każdej pasmanterii a zwykłe szydełko, od którego zaczynałam kosztuje dosłownie kilka złotych.  Teraz  kompletuję sobie już profesjonalne szydełka, oryginalne japońskie CLOVER-y. Niestety  to już wydatek ok. 20 zł za sztukę ( różnie w różnych sklepach) ale jak dla mnie są to szydełka idealne. Robi mi się nimi świetnie, palce mnie nie bolą , odciski się nie robią :-)

To tyle tytułem wstępu, pewnie się zastanawiacie skąd taki tytuł?? No właśnie, w większości domów są jakieś serwetki i to wcale niemało.
 A dom jest tematem #56 wyzwania na blogu DIY - szczegóły TU



I moje wymęczone szydełkowe serwetki postanowiłam tam wysłać. 

Jakiś czas temu Marylka  pokazała serwetki - podkładki , które wydziergała ze zdjęcia. Strasznie mi się ten wzorek spodobał, ale obejrzałam  i stwierdziłam, że moje umiejętności nie są takie aby zrobić taką serwetę bez opisu, czy filmiku z samego zdjęcia. Zapomniałam i zabrałam się za co innego.
 Serwetki zobaczyłam ponownie u Ani, która na dodatek napisała , że zainspirowała się Marylką  i też napisała że zrobiła  ze zdjęcia. Podniosło mi się ciśnienie i zostawiłam u Ani taki komentarz :
Powiem tak , Aniu wkurzyłam się na  Was obie i teraz nie spocznę zanim sobie nie zrobię takiej serwetki ze zdjęcia :-) , czy dam rade czas pokaże. Nie jestem jakimś mistrzem szydełka ale wjechałyście mi obie na ambicję .

Napisałam i znowu zapomniałam, bo miałam inne robótki zaczęte, które chciałam najpierw dokończyć. Jakież było moje zdziwienie, gdy Marylka podesłała mi tego samego dnia filmik z tą serwetką, do której jeszcze napisała parę słów jak ją zacząć. 


No i nie dało się, rzuciłam wszystko i zrobiłam tą serwetkę.  Ale w międzyczasie znalazłam drugi filmik i z niego właśnie robiłam 

Moja serwetka powstała z kordonka Cable 5 , numer 9055.  Zalecane szydełko to 1,5 mm ale akurat miałam zajęte - gapa ze mnie przecież można było wyjąć z robótki :-) - moją serwetkę zrobiłam szydełkiem 1,25 mm. 


 Po zblokowaniu, lekkim wykrochmaleniu i prasowaniu ma  20 cm średnicy. Osobiście jestem nią zachwycona. Filmik sobie rozpisałam po swojemu i mam. 



Po zrobieniu doszłam do wniosku, że na tym cieniowanym kordonku słabo widać ten fajny wzorek. Postanowiłam jeszcze zrobić drugą, tym razem z kordonka jednokolorowego Scheepjes Maxi Shugar Rush Nr 264 - jasny koral, tym razem szydełkiem 1,5 mm.
50 g motek o długości 280 m metrów kosztuje jedynie 8,90 zł TUTAJ . Można też kupić motki 100 g o długości 560 m za 15,90 zł - TUTAJ 


Kordonek ten poleciła Alija na stronie Świrów Rękodzieła  TUTAJ . Kupiłam i jestem nim zachwycona, zarówno ceną jak i jakością, polecam w 100%
 Druga serwetka mimo że zrobiona grubszym szydełkiem też ma średnicę 20 cm. No jak teraz widzę na zdjęciu widać gdzie jest początek rzędu :-). No cóż jeszcze się muszę dużo nauczyć :-) 



Tak jak wspominałam na początku obie moje serwetki wysyłam na wyzywanie na blogu DIY, mam nadzieję, że wszystkim się skojarzą z DOMEM .



Wzorek sobie rozpisałam słownie, bo nie umiem robić ze schematów i  powstanie jeszcze nie jedna, bo jest naprawdę prościutka.  Jak ktoś potrzebuje rozpiski to się podzielę, bo filmik nie jest po polsku.
Marylce i Ani dziękuje za motywację i pomoc. 

Pozdrawiam Wszystkich serdecznie , dziękuję za komentarze pod moimi postami i życzę Wam dobrego tygodnia. 


42 komentarze:

  1. Aniu, czyli dziewczyny świetnie Ciebie zmotywowały :))). I dobrze, bo powstały piękne serwetki :)). Ta koralowa rzeczywiście oddaje lepiej wzór, ale tak naprawdę obie są śliczne!. Ja też właśnie lubię szydełko za to, że można dziergać dosłownie w każdym miejscu :)). Ja bardzo lubię szydełka Prym, z rączką soft grip. Cloverów nie lubię. Mam kilka, które dostałam w prezecie od mamy i leżą nieużywane. Buziaki kochana! I powodzenia w zabawie :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne obie ale ta niebieska skradła moje serce :-).Może dzięki kolorystyce. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  3. No widzisz Aniu, a ja za to robię tylko z wzorów graficznych (schematów), bo rozpisane kompletnie mi nie odpowiadają, muszę sie wtedy dużo zastanawiac i to mnie męczy :) Śliczne serwetki sobie zrobiłaś, a początki rzędu u mnie też widać, bo jeżeli musisz rozpocząć oczkami a dalej robić słupkami, to nie ma bata, tą różnicę widać :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Brawo! Ja wolę schemat niż rozpisany wzór. W rozspiskach najzwyczajniej się gubię ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczne:) Ja ostatnio napaliłam się na szydełko, ale po kilku podkładkach je zostawiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne serwetki Aniu, moje serce szczególnie skradła ta druga. Fajnie, że dziewczyny Cię zmotywowały. Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma to jak dobra motywacja 😁 coś wiem na ten temat 😛. Serwetek Ci zazdroszczę, ale obiecałam sobie, że jak nie w tym roku to w przyszłym zabieram sie za szydełko...tylko musze je poszukać..

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne obie serwetki, ale faktycznie na tej koralowej wzór się pięknie uwidocznił i to ona jest moją faworytką.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Loronkowe dzieła sztuki, uwielbiam takie serwetki i mam je po roskładane w każdym miejscu. Miłego tygodnia:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Superowe są te serwetki, ja z kolei musze mieć schemat bo opisów nie rozumiem, cudne.

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczne serwetki i pomimo, iż uwielbiam niebieski, to masz rację na jednokolorowej wzór prezentuje się wyraźniej. Brawo TY :-) Warto było sp®obować, bo efekt wart zachodu. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jednokolorowa zdecydowanie ładniejsza, ale powiem tak , obie piękne, bo ja na szydełku nie potrafię, kiedyś próbowałam , ale nie złapałam bakcyla - pozdrawiam Cię Aniu

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu, jestem pod wrażeniem! Serwetki naprawdę śliczne w swojej prostocie. Ja dawno zauważyłam, iż cieniowane kordonki piękne są w motkach, a w robótkach ginie wzór. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja podziwiam takie szydełkowe cacuszka, bo sama nie potrafię :) uśmiechy dla Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. I to się nazywa determinacja :) Znam to uczucie bo ja też taka uparta jestem.
    Możesz być z siebie dumna bo wspaniale sobie poradziłaś a serwetki są śliczne. No, może druga prezentuje się lepiej bo cieniowanie w tym przypadku trochę stłumiło wzorek ale i tak mi się podoba. Brawo Ty!

    OdpowiedzUsuń
  16. Aniu, serwetki są cudne, pełne koloru i radości, no naprawdę jestem pod ogromnym wrażeniem. Pozdrawiam i życzę dobrej nocy ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uśmiałam się;) Teraz wiem że trzeba Ci wjechać na ambicję i zrobisz wszystko;)
    Śliczne serwetuszki! Faktycznie na koralowej wzorek jest lepiej widoczny.Aż zerknęłam co to za szydełka i okazuje się że jedno takie mam;)
    Ja wole graficzne wzorki, ale z filmów też zapisuję sobie swoim szyfrem;) Też dostałam od Marylki namiar na film, niestety, (a może stety, bo mogłam się sprawdzić) po zrobieniu serwetek. Okazało się że w dwóch miejscach robiłam inaczej niż na filmiku, ale ważne że wszystko pasuje i cały komplet jest robiony tak samo.
    Brawo Anulka! Buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  18. wspaniały urobek:)
    jeszcze nie jedna powstanie:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Super, że tak dążysz do celu, do tego przy tym osiągasz takie efekty :) na nie-cieniowanym kordonku zdecydowanie lepiej widać wzorek :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Brawo Aniu! Przepiękne serwetki Ci wyszły:-)
    Te szydełka ja też bardzo lubię, nie najdroższe i wygodnie się nimi robi:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ha,ha Aniu no to się nie poddałaś, aż mi się buziae uśmiecha jak czytam twój wpis,nie wiedziałam że moje serwetki kogoś zainspirują, ale cieszę się bardzo że obie z Anią (Nawanna) zdecydowałyście się podjąć wyzwanie :)
    Bardzo ładne obie, choć rzeczywiście na tej jednokolorowej lepiej widać wzór ;)
    Pozdrawiam Aniu.

    OdpowiedzUsuń
  22. Super ! Serwetki są extra, osobiście wolę tą koralową :) Podziwiam i pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak dobrze komuś"wejść" na ambicję. Dzięki Twojej determinacji powstały piękne serwetki.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo dobrze, że Dziewczyny Cię zmobilizowały i dodały odpowiedniego powera:) Dzięki temu mogę podziwiać Twoje serwetusie. Faworytki nie mam bo obie bardzo mi się podobają:) Dzięki na filmiki! Właśnie szukam odpowiedniej nitki i biorę się za szydełkowanie:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Obie są śliczne. Ta druga bardziej mi się podoba.
    Nie ma jak dobra motywacja:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Anie, prześliczne serwetki. A ta niebieska to już najpiękniejsza na świecie.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniale spisałaś się - BRAWO! :)
    Moim zdaniem ten wzór najlepiej prezentuje się w jednolitym kolorze, widać dokładnie śliczny ażurek.
    Natomiast w cieniowanej wersji cały efekt wzoru zaciera się.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  28. Taką motywację to rozumiem Aniu :)
    Dziewczyny się świetnie spisały ale Ty oczywiście również !
    Śliczne serwetki zmajstrowałaś aż sama zatęskniłam za szydełkiem, dawniej
    często robiłam anioły czy serwetki ale teraz już dłonie mi mdleją.
    Pozdrawiam Cię serdecznie Aniu :)
    K.

    OdpowiedzUsuń
  29. Cudowne serwety, niebieska jest prześliczna.:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Czyli Ty z tych co musza spróbować żeby nie żałować. Rozumiem też tak mam😉 Fajne serweteczki Anuś, wersja mono bardziej mi się podoba bo rzeczywiście lepiej oddaje misterność koronkowego wzoru.Pozdrawiam😊

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetne serwetki, Aniu. Pomimo tego, że mniej widać na niej ten piękny wzór to jestem zachwycona tą cieniowaną, niebieską wersją :) dziękuję za udział w wyzwaniu DOM. Pozdrawiam DT DIY Kwiatkosia :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Śliczne serwetki zrobiłaś!
    bardzo. Ta jednokolorowa faktycznie lepiej oddaje wzór. Szydełko bardzo wciąga. Ja też jestem samoukiem i wiem, że wiele mam jeszcze do opanowania. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękne serwetki, bardzo podobają mi się kolory i wzór, nie wyobrażam sobie mojego domu bez szydełkowych serwetek.

    OdpowiedzUsuń
  34. Swietna robota Aniu! Ja co prawda nie mam żadnej serwetki w domu ale racja, moze sie z domem kojarzyć a no i brawo za upór i wytrwalosc :):):)

    OdpowiedzUsuń
  35. Podziwiłam już u Dziewczyn, ale mogę napisać i tutaj- serwetka jest śliczna!! i zdecydowanie w jednolitym kolorze lepiej sie prezentuje:) brawo Aniu

    OdpowiedzUsuń
  36. Aniu !!! Dla mnie jesteś tuzem i to wielkim,dla odmiany jak piszesz !!!
    Mistrzowskie te serwetki i dla mnie to mistrzostwo świata !!!
    Miałam fazę na szydełko,ale ta chwila szybko przeminęła...sama wtedy mi wysłałaś linki do prostych dziergatek, ale tak jak Ty wszystko rzuciłam,bo coś było ważniejsze...Jednak papierolandia wygrała !!! A zawsze zazdroszczę takich serwetek !!! Korzystam w sesjach foto u mnie na blogu z tej od Lidzi...

    OdpowiedzUsuń
  37. Serwetka jest cudna. Podziwiam od dawna szydełkowe tworki. Masz rację, mimo, że cieniowanie wygląda wspaniale, sam wzorek serwetki nie jest tak widoczny. U mnie sprawdziłyby się tylko białe serwetki (ewentualnie beżowe lub oliwkowe, takie mam dodatki), bo mam ciemne meble. A serwetki wyglądają na nich ładnie, bo są stylizowane na meble starogdańskie. Ja to na szydełku zrobię najwyżej kawałek sznurka :-), dlatego tak bardzo podobają mi się przedmioty robione na szydełku.

    OdpowiedzUsuń
  38. Do odważnych świat należy - brawo Aniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  39. Jednokolorowa bardziej do mnie przemawia, ale obie pięknie wykonane!Dziękujemy za udział w wyzwaniu DOM DIY Zrób to sam. DT Margaretka Papierowa

    OdpowiedzUsuń
  40. Misterna robota i piękny efekt! Dziękuję za udział w wyzwaniu DIY zrób to sam.

    OdpowiedzUsuń
  41. beautiful works. Good luck and thanks for playing along with us at DIY Zrob to Sam task. Hope to see you again
    Shylaa DT
    Adhiraacreations 

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...