Obserwatorzy

niedziela, 9 maja 2021

Nowy Bloger - post roboczy

 Witam Was 

Ciągle u kogoś piszę co i jak zrobić w nowym blogerze, powiem Wam że już mnie to nudzi. Poza tym zadałam Wam pytanie w poprzednim poście i widzę, że są jednak osoby które go nie opanowały w 100% Postanowiłam wobec tego napisać osobnego posta na ten temat. Ten post przeznaczam dla osób co mają problem z obsługą komputera, reszta spokojnie może go pominąć:-)

Jakoś tak się składa, że odkąd pojawiły się komputery pracowałam na nich. Pamiętam jeszcze czasy kiedy na studiach praktyki mieliśmy na ODRACH, a potem w pracy zaczynałam od DOS-a. Może dlatego nie miałam większych trudności z przestawieniem się na Nowego Blogera.  Jedyne co mi do dziś w nim przeszkadza to po  dodaniu linka do żabki wraca on na główną stronę bloga a nie tego posta w którym jest żaba. ( Może ktoś rozwiązał już ten problem  ? )

To zanim przejdę do szczegółów to wrzucam Wam byle jakie zdjęcie, żeby post nie był bez grafiki. 


I tu jest pierwszy problem.
 
1. Jak chcemy aby na liście czytelniczej oprócz tekstu pojawiło się zdjęcie nie wolno go tykać. Czyli innymi słowy pierwsze i tylko pierwsze zdjęcie  jakie się wstawi takie ma zostać. 

2. Jak chcemy aby nasz post opublikował się na liście czytelniczej w miarę szybko (był widoczny dla innych czytających) to nigdy nie korzystamy od razu z prostokącika z tekstem "Opublikuj" (prawy górny róg). Natomiast korzystamy z opcji, która znajduje się z prawej strony " Opublikowane dnia". Klikamy w dziubek , pojawi się kalendarz a u góry data i godzina . Ustawiamy ją na kilka minut do przodu w stosunku do daty i godz. pokazanej na dole komputera i wtedy dopiero klikamy "Opublikuj"



3. Aby ustawić wielkość tekstu i rodzaj czcionki korzystamy z ikonek w lewym górnym rogu.  I tak z dziubka rozwijamy: tam gdzie A - wybieramy czcionkę ( u mnie to Arial)  z dziubka rozwijamy T i wybieramy rozmiar tekstu ( u mnie zawsze jest to duży). Z tekstu "Normalna" nie korzystam wcale.  Ikonka B  to tekst pogrubiony, ikonka I to tekst pochylony ( u mnie zawsze te ikonki są podświetlone - włączone). Pokreślone U to tekst pokreślony - w zasadzie nie używam. 


4. Jak chcemy ustawić wielkość i położenie  zdjęcia ( poza tym pierwszym) to po  jego wstawieniu pojawi się poniżej taki prostokącik. To co po lewej jego stronie to położenia zdjęcia ( z lewej, środek, z prawej) ten kwadracik z dziubkiem po otwarciu wskazuje nam wielkość tego  zdjęcia. Rozwijamy i wybieramy ( u mnie zazwyczaj bardzo duże, czasem duże)



5.  Na uwagę zasługują ikonki znajdujące się na górze nowego posta. Z lewej strony taki spinacz służy do wstawiania linka ( innego bloga, internetu, filmu ). Jak w niego klikniemy otworzy nam się taka tabelka. U góry wpisujemy tekst jaki ma nam się wyświetlić a poniżej kopiujemy link który wstawiamy i klikamy ZASTOSUJ.


Dalej mamy ikonkę ( takie góry na tle). Służy ona do wstawiania zdjęcia. Jak klikniemy w dziubek otwiera się taka tabelka z której wybieramy pierwszy wiersz "Prześlij z komputera" ( taka  chmurka ze strzałką ) reszta jak w starym blogerze.  Z ikonki wstaw film i buźka nie korzystam.

Ostatnia jest ikonka z której korzystam to ta z dziubkiem ( takie poziome kreski) Służy mi ona do równania tekstu ( jak klikniemy na dziubek otwiera się tabelka). Mamy tam  wyrównanie tekstu to prawej, do środka, do lewej i wyjustuj. Z ostatniej opcji w zasadzie nie korzystam . 
Tu uwaga . Nawet jak w trakcie pisania ustawi nam się tekst na środku to wcale nie znaczy, że on tak będzie wyglądał po opublikowaniu. Tutaj korzystam z funkcji "Podgląd" (prawy górny róg obok Opublikuj) . Dopiero na podglądzie widać jak będzie wyglądał post po publikacji.  Zawsze korzystam z tej funkcji zanim opublikuje post. 
Może się okazać że tekst wcale nie jest na środku. Wtedy wracam do pisania posta, zaznaczam tekst i wyrównuję do lewej a potem do prawej. Czasem trzeba dodać ENTER bo może się okazać że mamy za małą przerwę i nie da się tekstu wyśrodkować. Podgląd służy mi też  do poprawienia ewentualnych błędów. Dopiero jak stwierdzam, że wszystko jest OK przechodzę do pkt.2 z tego posta. 

6. I ostatnia już uwaga - Obok PODGLĄDU z lewej strony mamy taką chmurkę. Dopóki jest biała i przekreślona to znaczy że zmiany się zapisują, jak jest ciemna i na niej jest biały haczyk to znaczy że zmiany się zapisały i dopiero wtedy włączam Podgląd. 

I to w zasadzie wszystko, mam nadzieję, że ktoś z tego skorzysta. W razie czego jestem do Waszej dyspozycji, adres mail mój znajdziecie w zakładce KONTAKT. 

Pozdrawiam i życzę Wam owocnego blogowania.












20 komentarzy:

  1. Na pewno przydadzą się te informacje, tylko mnie najbardziej wkurza że nie zrobili nam żadnego ułatwienia, wszystko działa gorzej niż w poprzedniej wersji, więc po co zmiany?! Sam fakt, że przekierowuje na bieżący post jest już wnerwiający. Właśnie wstawiłam kartki i zamiast zostać w tamtym miejscu jestem na początku, teraz muszę szukać tamtego posta:( Jeśli wprowadza się coś nowego, to niech to naprawdę będzie lepsze. Dlatego właśnie zniechęca mnie blogger.
    Tobie jednak Aniu dziękuję, bo gdyby nie Ty, walnęłabym całe to blogowanie. Buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością się przyda! Dziękuję i pozdrawiam 😀

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję Aniu :)
    Te wszystkie sprawy ogarnęłam, nie wiedziałam tylko o ustawianiu czasu publikacji posta.
    Też wkurza mnie dodawanie zdjęć do żabki (powrót do ostatniego posta w blogu zamiast do posta pod którym jest żaba).
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, przeczytałam z ciekawością, chociaż blogger nie sprawia mi trudności. Też pamiętam DOS-a, na informatyce w LO tylko na nim pracowaliśmy. Kiedyś nauczycielka tego przedmiotu wspomniała nam o Windowsie, dodając, że nie będziemy się nim zajmować, bo na pewno nigdy nie przyjmie się on na większą skalę i każdy będzie zawsze korzystał z DOS-a. Za każdym razem gdy włączam komputer i pojawia mi się charakterystyczny napis i okienko, przypominam sobie te słowa:):):)
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję. Może kolejny wpis o dodawaniu banerów do gier, zabaw czy Candy, to dopiero problem.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny pomysł na post- buziaki
    !

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzięki Aniu, punkt 2 nie wiedziałam :) A jak po wstawieniu posta wejść z blogera na swój blog? Bo ja zamykam blogera i dopiero wchodzę na bloga. I jeszcze nie zawsze mi się udaje podświetlić tekst, który mam podlinkowany do kogoś. Link działa, ale nie zawsze uda mi się zmienić mu kolor. Niby zmieniam, ale jak wchodzę na bloga jest czarny

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja nie pamiętam tylko jak się wstawia zdjęcia z Instagrama. Kiedyś pamiętałam i używałam, ale dzisiaj wyszło mi to z pamięci ale poszukam.
    Super rady i instrukcje - znam je wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na szczęście dla mnie blogger nie jest straszny, tylko tak jak w przypadku Ani (Nawanny) wkurzający. Część rzeczy jest gorsza niż w poprzedniej wersji, części brakuje. Zdziwiłam się Aniu na temat tego co napisałaś o publikowaniu posta, bo ja za każdym razem klikam opublikuj i wstawia mi post od razu. Nigdy nie bawiłam sie w kombinowanie z ustawieniem daty. ustawiam ja tylko wtedy gdy ma sie pokazać wtedy gdy mnie nie ma. Myślę że wielu osobom pomogłaś tym wpisem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Aniu, świetna lektura. Ja głównie korzystam z telefonu w prowadzeniu bloga. Muszę popracować nad wyśrodkowaniem tekstu. Kiedyś korzystałam z tych opcji w starym blogerze i było wszystko ok. Od jakiegoś czasu to nie działa. Nie wiem czemu. Muszę sprawdzić przy następnym poście zrobić to po Twojemu.
    Dzięki i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu świetny wpis i przydatne informacje. Mi jakoś blogger nie sprawia problemu. Dziś tylko wyjątkowo pokazał nie pierwsze zdjęcie tylko gdzieś ze środka ale może to dlatego że na 3 razy pisany. Zdjęcia zawsze po wstawieniu zmieniam i dotychczas było ok. Daty też nie ustawiam, wcześniej ustawiałam-widziałam Twoją radę u kogoś i ja wykorzystałam ale ostatnio parę razy zapomniałam o tym a okazało się że post zaraz się opublikował bez tej daty i godziny.
    Myślę -zreszta widzę po komentarzach że trochę nowinek już pokazałaś niektórym dziewczynom. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super szybki kurs, na pewno wielu bardzo przydatny. Dziękuję Aniu za odwiedziny na moim blogu. Zachęcam jak najbardziej do działalności charytatywnej. pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  13. Trafiłam tu dopiero dziś, a pewnie odpowiedziałabym na tamten post. Coś tam opanowałam, ale super,że dałaś taki skrócony kurs:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny post i z pewnością pomocny dla osób mniej obeznanych z komputerem. Mnie na początku nowy blogger też irytował, teraz już mi nie przeszkadza :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Tym postem, utwierdzasz mnie w przekonaniu, że pomijając wszystko inne, to przestałam pisać we właściwym momencie :)
    Cmok jak smok :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajnie Ci wyszło to oswajanie nowego bloggera :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Aniu bardzo pomocny post ,wiele przydatnych informacji :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki Aneczko :) O paru rzeczach nie wiedziałam. A swoją drogą, to ciekawostka, dlaczego kolejne zmiany są przeważnie na gorsze i cały świat się musi uczyć i dostosowywać. Kolejne modyfikacje powinni pisać Ci, co z tego korzystają, a nie Ci, co muszą wykazać, że coś robią ... chyba :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...