Obserwatorzy

czwartek, 17 października 2019

Szkatułka z płyt CD

Witam Was

Dziś zapraszam Was na tutorial z serii  recyklingowych.
Pokażę Wam jak uszyć szkatułkę na biżuterię na bazie starych płyt CD.
Pomysł na taką szkatułkę nie jest mój, inspirowałam się zdjęciem znalezionym dawno temu w sieci, kiedy jeszcze nikt nie słyszał o Pintereście,  za to dość popularna była Zszywka.pl 
Tak wygląda gotowa już szkatułka 


Do jej uszycia nie potrzeba maszyny do szycia, 
można ją uszyć ręcznie.

Zanim przejdę do tutorialu  chciałam Was przerosić za kiepską jakość niektórych zdjęć. Część zdjęć  musiałam wykonać wieczorem i w nocy, 
a ta pora nie sprzyja fotografowaniu.

Potrzebować będziemy:


* dwie stare płyt CD  
* materiał na szkatułkę, fajnie jak by się trochę naciągał
* trochę wypełnienia do maskotek ,
* owata, lub polar 
* taśma dwustronnie klejąca
* koronka , 20 cm szerszej ( ok 2,5 cm) i ok 100 cm  węższej ( ok 1,5 cm)
* ozdobny guzik lub koralik
* kawałek tekturki do przygotowania szablonu
* nożyczki , nici, szpilki

Materiały zgromadzone to zaczynamy

Oklejamy  płyty  CD taśmą dwustronną , jedną po jednej stronie, drugą obustronnie.

Przyklejamy do owaty i  wycinamy, odkładamy na bok.



Ja moje płyty CD  okleiłam owatą, bo chciałam żeby były mięciutkie, ale można użyć również filcu, polaru , lub pominąć ten etap.


Z tektury wycinamy szablon o średnicy 25 cm,  przykładamy do materiału na lewej stronie  i
 wycinamy 3 koła.


Pierwsze koło fastrygujemy ok 5 mm od brzegu, na prawej stronie, podwójną nitką.
Na środku kładziemy płytę CD tą oklejoną  po jednej stronie, tak żeby na górze była część nieoklejona. Ściągamy lekko naszą fastrygę. Następnie do środka wkładamy wypełnienie do maskotek i zaciągamy mocno. Dodatkowo zszywamy, żeby nam się nie rozlazło.
Z szerszej koronki odcinamy ok 20 cm  i fastrygujemy wzdłuż przy samym brzegu, ściągamy fastrygę, a na środku przyszywamy ozdobny guzik lub koralik. Tak powstały kwiatek przyszywamy, lub przyklejamy klejem na gorąco, na wierzchu  naszej pokrywki, maskując miejsce zszycia . Warto w tym miejscu  przeszyć na wylot przez dziurę w płycie CD,  co zapobiegnie przesuwaniu się materiału na pokrywce.
Teraz bierzemy wąską koronkę ( ok 1 m  ), odwracamy pokrywkę na lewą stronę i przyszywamy ręcznie dookoła, robiąc co kawałek zakładkę.



Pokrywka do szkatułki gotowa.



  od dołu

Zabieramy się za dół szkatułki.  Bierzemy dwa wycięte wcześniej koła i drugą płytę CD oklejoną z obu stron.

Składamy lewymi stronami do siebie a w środek wsadzamy płytę, która będzie dnem szkatułki.
Szpilkujemy dookoła płyty, następnie zszywamy jak najbliżej brzegu płyty. Ja zrobiłam to na maszynie ale można i ręcznie ściegiem za igłą.



Następny etap to podzielenie części poza płytą CD na takie  "promyczki" Ja robię to na oko, ale można i równo korzystając ze wzoru na obwód koła.
U mnie powstało  13 takich promyczków. Teraz trzeba je przeszyć wzdłuż przypiętych szpilek, tworząc kieszonki.



W każdą kieszonkę wsadzamy trochę kulki silikonowej, i na górze szpilkujemy



Następnie zszywamy ok 5 mm od brzegu.



Fastrygujemy podwójną nitką brzeg dookoła.




Ściągamy fastrygę i nasze wypełnione kieszonki fajnie się podniosą, tworząc boki szkatułki.




Z materiału wycinamy pasek o szerokości 5 cm i długości równej obwodowi brzegu szkatułki +2 cm. Przykładamy prawą stroną do zewnętrznego boku  szkatułki i przyszywamy ściegiem za igłą.



Następnie odwracamy lamówkę  na prawą stronę, zawijamy 1 cm do środka i przyszywamy ręcznie do wnętrza brzegu szkatułki




I dół  również gotowy



Na górę kładziemy wcześniej przygotowaną pokrywkę i szkatułka gotowa.




Można w niej przechowywać różne delikatne przedmioty, nie tylko biżuterię,  bo szkatułka jest bardzo mięciutka.




 I jak Wam się podoba wykorzystanie starych płyt CD ?
 Materiał też może być z odzysku.
Mam nadzieję że kursik jasny.


Pozdrawiam Wszystkich serdecznie, dziękuję za serdeczne komentarze pod poprzednim postem. Zapraszam do licytacji kartek  świątecznych, z których dochód przeznaczony jest dla Lili Walczak na pokrycie kosztów rehabilitacji. 



https://charytatywni.allegro.pl/listing?charityOrganizationPurposeId=4597


32 komentarze:

  1. Wspaniały pomysł i wykonanie. Bardzo mi sie podoba, lubie takie kreatywne podejście do przedmiotów i do tego wykorzystalas stare płyty. Też mam z nimi pewne plany ale na razie czekają w kolejce.Ale takiej szkatułki na pewno nie zrobię ☺️ jak Ci sie znudzi to mozesz mi sprezentowac 😎. Bardzo podoba mi sie tkanina. Ogólnie jestem zachwycona pomysłem i prezentacją. Wielkie brawa 👏

    OdpowiedzUsuń
  2. Już to pisałam na blogu DIY ale chętnie powtórzę. Cudowna. Niesamowicie mi się podoba

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo mi się podoba, ale nie mam starych płyt

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu Ty to potrafisz. Wykorzystanie płyt cudowne a szkatułka przez Ciebie zrobiona jest boska. Faktycznie przyda się do przetrzymywania delikatnych i drogocennych przedmiotów. Takich pomysłów więcej , bo płyt Cd jest w każdym domu mnóstwo. Pozdrawiam Aniu i do miłego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, nie spodziewałam się, że za pomocą płyty można wyczarować takie rzeczy! Taka ciekawostka na marginesie: i jedna, i druga strona (pinterest jak i zszywka.pl) wystartowały w tym samym roku - 2010 :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kursik jest bardzo jasny, a szkatułka wyszła Ci Aniu świetnie. Ale jak już pisałam na blogu Diy, szycie to nie moja bajka i bardzo rzadko to robię dlatego moje płyty cd wykorzystuje do robienia haftowanych obrazków :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy recykling, świetny efekt. Sposób przekazu bardzo przejrzysty, tak tylko Ty potrafisz.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie :) Płyt Ci u mnie dostatek, to chyba czas najwyższy zabrać się za recykling - haha :)
    Podziwiam i pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł, szkatułka jest prześliczna.:)

    OdpowiedzUsuń
  10. pomysłowo świetne wykonanie:)
    super efekt końcowy chyba się kiedyś skusze i zrobię:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna szkatułka !!! W życiu nie pomyślałabym żeby coś takiego można zrobić z takich materiałów :)
    Pozdrawiam Aniu

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyczny pomysł i super wykonanie! Szkatułka jest baardzo stylowa.:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu, pomysł na medal! Piękna szkatułka!!! Taka retro, jak lubię :). Świetny kursik :). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękna szkatułka!!! Świetny kursik i wykonanie.
    Moja poczta coś szwankuje, wysłałam Ci wiadomość gdzie
    można kupić papierki na kartki i nie wiem czy dotarła.
    Kupuje w Paper Concept.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczna szkatułeczka Aniu, jest taka .... fikuśna :) Podziwiam Twoją pomysłowość!
    Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Juz podziwiam piekne dzieło na blogu DIY Aniu, gratuluje super tutorialu i świetnej szkatułki !!!:) usciski 😘

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepiekna rzecz, piękny kursik, zdolniacha jesteś.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zachwycająca i pomysłowa praca!!! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Kursik fantastyczny a szkatułka taka romantyczna:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Rewelacja Aniu :) I jak zawsze szczegółowy i pomocny kurs

    OdpowiedzUsuń
  21. Aniu, przeurocza szkatułka, lubię takie bibeloty. No i świetny pomysł na wykorzystanie płyt CD.
    Album gotowy, wyślę w przyszłym tygodniu:)
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ale Ty masz pomysły Aniu ,tylko pozazdrościć i cieszyć się że dzielisz się nimi z nami :)
    Kursik bardzo jasny ,a szkatułka jak z babcinej toaletki...urocza:)))
    Pozdrawiam:)
    Ania.

    OdpowiedzUsuń
  23. Urocza szkatułka,piekny materiał wybrałaś !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Super szkatułka, bardzo mi się podoba. Czytając Twój tutorial cały czas się zastanawiałam, jak te boki są zrobione, a tutaj taki fajny "myk" - kieszonki i gotowe :-) Super pomysł i świetnie przygotowany kurs :-)
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Aniu rewelacja , cudenko :) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  26. Podziwiam za kreatywność :) uwielbiam takie kursiki - w których nie potrzeba super-specjalistycznego sprzętu (np. maszyny do szycia), i które każdy mógłby zrealizować w domu :) super!

    OdpowiedzUsuń
  27. Ależ wspaniała!!!
    Pomysł kapitalny i dość proste wykonanie;) Aniu za kursik należą się podziękowania;) Może kiedyś mi się przyda,kto wie ? 🤔🤗
    Pozdrawiam cieplutko 😘

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale cudeńko! Może też posłużyć jako krawiecki przybornik, bo z przykrywki byłby idealny igielnik, ale szkatułka na biżuterię jak najbardziej!
    Dziękuje za tutorial, a starych płyt w domu pod dostatkiem 😊
    Pozdrawiam Alina

    OdpowiedzUsuń
  29. Szczęka mi opadła. Najfajniejsze jest w tym wszystkim to, że szkatułka jest miękka. Czasami potrzebny taki przydaś do delikatnych przedmiotów.

    OdpowiedzUsuń
  30. Przyznam Ci się, że zakręcił mnie nieco ten kurs, ale materiał, w który ubrałaś szkatułkę jest piękny :-)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...