Obserwatorzy

niedziela, 16 grudnia 2018

Szyję sobie .. ozdoby bożonarodzeniowe

Witam Was

Dziś jedna z ostatnich zabaw w grudniu. A mianowicie kolejna i ostatnia już lekcja szycia, prowadzona przez Renię. Temat bardzo luźny wszelkiego rodzaju ozdoby bożonarodzeniowe 

Jako, że to już ostatnia lekcja tego cyklu chciałam z całego serca podziękować Reni za zorganizowanie zabawy, czas jaki poświęciła na jego przygotowanie i prowadzenie. Dzięki niej znowu się czegoś nowego nauczyłam, a maszyna stała się dla mnie bardziej przyjazna !


Na tą ostatnia lekcję uszyłam trzy choinki (na maszynie) i dwa skarpetkowe Mikołaje (w rękach).
Choinki widziałam już w zeszłym roku, ale jak je znalazłam, było już za późno na ich szycie. 
Kursik na choinki znalazłam TUTAJ
Uszyłam 3 szt. Tradycyjną w zieleniach, czerwoną i szaro granatową. Na czubek wpięłam szpilkę z gwiazdką. Choinki maja ok. 23 cm wzrostu i ok. 27 cm rozpiętości u podstawy. 


I troszkę szczegółów





  
Skarpetkowe Mikołaje powstały wg kursu Justynki na blogu DIY 


Nie miałam niestety pluszowego materiału, więc brody zrobiłam z włóczki a nosy zamiast z filcu  z pończochy :-)


Z tego gościa po lewej stronie jest całkiem zadowolona, natomiast ten po prawej to mała porażka i tak po prawdzie mocno się zastanawiałam czy go pokazać.
Ten z lewej strony powstał z dziecięcych skarpetek i bardzo fajnie mi się go szyło. 



Natomiast ten po prawej uszyty został z męskich wielkich skarpet, które jak to u faceta miały duże stopy ale chudy i ciasny ściągacz, i to przy nim właśnie poległam.


 Pożarł mi 1 kg ryżu, wiec brzuchol miał ogromny. Natomiast czapka za chińskiego boga nie chciała na ten brzuch wskoczyć. W efekcie naciągnęłam ją na sam czubek "główki" i  wyszła taka całkiem klapnięta, za to nos ma  jak wielki kartofel. Ale jak tak mu się teraz przyglądam i czytam co napisałam wyżej, to nawet nabrałam do niego sympatii :-). 
Oba Mikołaje mają ok. 20 cm wzrostu.


I jeszcze rodzinne zdjęcie 



Zarówno na choinkach jak i na Mikołajach są gwiazdki , więc wysyłam je również na blog Haft Pasji na
# 1 wyzwanie, którego tematem jest Gwiazdka


I na dziś wszystko, pojawię się jeszcze raz przed Świętami. 
Pozdrawiam Wszystkich serdecznie i dziękuję za wszystkie miłe słowa, które tu zostawiacie. 


czwartek, 13 grudnia 2018

Boże Narodzenie szydełkiem

Witam Was

I znowu jestem :-) Święta się zbliżają, już prawie na ostatniej prostej a u mnie jeszcze sporo zaległych prac bożonarodzeniowych. Dziś wszystko co udało mi się wydziergać szydełkiem. Większość robiłam jeszcze we wrześniu  na urlopie w Chorwacji. Długa jazda autobusem sprzyjała dzierganiu, choć towarzystwo w autobusie jakoś dziwnie na mnie patrzyło :-)  Zaprzyjaźniłam się ostatnio z szydełkiem więc trochę tego naprodukowałam. Wszystkie ozdoby dziergane szydełkiem 1,25  z białego kordonka maxi i beżowego ze złotą nitką.  Niestety  zdjęć w scenerii świątecznej nie ma, bo wszystko jest już w nowych domkach.

Na pierwszy ogień idą gwiazdeczki, które wysyłam na 







Oprócz gwiazdek powstały jeszcze na płasko Aniołki, dzwoneczki i choinki 



Zrobiłam też bombki i dzwoneczki w wersji 3D. Usztywniałam ( wikol + ługa w proporcji 1:1)  bombki na balonach, dzwoneczki na styropianowych dzwonkach.  



I całość chorwackiego urobku 


Wszystkie wzory zaczerpnięte z filmików autorstwa Aureliamyszkaszara , oraz Ania z Crochetpl

I ostatnie ubranko na akrylową bombkę 10 cm, które skończyłam wczoraj i dzięki temu jest jeszcze u mnie :-) wzór Ani TUTAJ


Udało mi się nawet zrobić kilka zdjęć w świątecznej scenerii :-)




I jeżeli chodzi o szydełkowe ozdoby bożonarodzeniowe   to już wszystko co w tym roku dało mi się wydziergać. Następne będą barany i kurczaki :-)

 I jeszcze na zakończenie się pochwalę, że moja debiutancka chusta otrzymała wyróżnienie  na blogu DIY - zrób to sam


Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję Wszystkim, którzy znajdują czas żeby tu jeszcze zajrzeć i dobre słówko zostawić. 



You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...