Obserwatorzy

sobota, 19 stycznia 2019

Eko jajo ze sznurka.

Witam Was

Dziś pojawił się na blogu DIY - zrób to sam, mój pierwszy tutorial . Przyznam, że miałam lekką tremę, ale mam nadzieję, że spodoba Wam się mój kursik na eko jajeczka ze sznurka.  Z powodzeniem można je zrobić z dziećmi bo nie jest bardzo skomplikowany. 

 Jeżeli przygotujecie swoje własne jajeczka podlinkujcie  je w komentarzach na blogu DIY - TUTAJ, chętnie je zobaczę. 



Do  wykonania będziemy potrzebować:
* bazę - jajko styropianowe dowolnej wielkości , u mnie 12 cm 10 cm i 6 cm . Doskonale nadają się do tego chińskie podróbki, które mają styropian słabej jakości. 
* sznurek lniany, konopny, jutowy, może też być  gruba włóczka , lub łańcuszek zrobiony szydełkiem. 
* taśmę dwustronnie klejącą, najlepiej z marketu budowlanego, taką do klejenia wykładzin
* klej typu magik lub wikol
* opcjonalnie lakier do decoupage, lub zamienne zwykły lakier akrylowy do kupienia w marketach budowlanych, u mnie - Vidaron
* coś do ozdobienia gotowych jajek:  koronki, taśmy ozdobne, aplikacje , kwiatuszki itp.
* nożyczki, pędzel i ostry nożyk
* opcjonalnie klej na gorąco.



Na samym początku musicie się zdecydować czy Wasze jajeczka maja stać czy też leżeć.  Ja zdecydowałam, że będą stały.
Aby nasze jajeczko stało  swobodnie bez "podpierania" ostrym nożem  ścinamy czubek jaja od dołu.



Teraz oklejamy całe jajeczko wąskimi paskami taśmy dwustronnej.  Lepiej jest nakleić krótsze  kawałeczki taśmy i odklejać sukcesywnie w trakcie owijania,  inaczej będzie nam się kleiło do palców.



Koniec sznurka smarujemy klejem  (ok 5 cm) i zwijamy w palcach małego ślimaczka, przytrzymujemy aż się lekko sklei.

 Następnie odklejamy pierwszą część naszej taśmy dwustronnej, ślimaczka przyklejamy na czubku i  owijamy nasze jajo, pilnując aby sznurek ściśle do siebie przylegał, żeby nie było prześwitów. Jak nie chcecie "gonić" sznurka po całym pokoju wsadźcie go do jakiegoś pojemnika. 



Jak owiniemy już całe jajo i zostanie nam na spodzie malutka dziurka, obcinamy sznurek, zostawiając ok 1 cm, do dziurki wpuszczamy trochę kleju i za pomocą dłutka lub innego narzędzia o tępym czubku wklejamy dokładnie do dziurki.
Gołe jajeczko już wygląda fajnie :-)



Pozostało wykończyć. Po pierwsze smarujemy całość rozwodnionym klejem wikol (proporcja 1:1). Jak wyschnie ja jeszcze maluje lakierem bezbarwnym. 
Nie łapie kurzu tak bardzo, a nawet jak się skurzy można wtedy bez szkody wytrzeć wilgotną ściereczką. 



A poniżej , gotowe do zdobienia.




Teraz możemy nasze jajeczka udekorować, czym tylko chcemy. Moje wyglądają tak.








Napiszcie co myślicie o takich sznurkowych jajeczkach.  

I na dziś już wszystko, pozdrawiam Wszystkich serdecznie i życzę Wam słonecznego weekendu.





40 komentarzy:

  1. Aniu widziałam już rano Twój kursik na blogu DIY :)) Świetny!!! :)) Widziałam te jajka, ale nie wiedziałam jak dokładnie je zrobić więc tym bardziej dziękuje Tobie na podzielenie się wiedzą :))). Na pewno skorzystam :)) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam takie jajko w zeszłym roku, tylko smarowałam je klejem i nakładałam sznurek, ale twój sposób jest lepszy.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od lat takie robię z wydmuszek ale. https://jadwiga-sercemtworzone.blogspot.com/2012/03/jajecznie-cz2.html A niektóre z szarego sznurka barwię barwnikiem do jaj, wrzucając na chwilę, by klej (magik) się nie rozpuścił :p
    Pokruszonych też nie wyrzucam: https://jadwiga-sercemtworzone.blogspot.com/2012/03/jajecznie-cz3.html
    I wiszące: https://jadwiga-sercemtworzone.blogspot.com/2012/03/jajecznie-cz5.html
    Uwielbiam wszelkie eko- inne niż wszystkie :)
    Inspiruj się Aniu i twórz, a ja z przyjemnością będę oglądać :) <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie, że przypomniałaś, młodsze osoby nauczyłaś ozdabiania jajek sznurkiem.U mnie sznurek jest w użyciu i na wielkanoc i na boże narodzenie.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu, świetny i bardzo czytelny kursik, a takie ekologiczne jaja świetnie się prezentują - nawet nieozdobione.
    Uściski.

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu, Twój kursik na jajeczka jest fantastyczny. Wszystko pięknie opisałaś i pokazałaś. Z pewnością spróbuję zrobić podobne jajeczka, a jak już się nauczę, przekażę wiedzę moim Seniorkom z Klubu. Jestem szczęściarą, bo mogę w realu zobaczyć i dotknąć Twoich sznureczkowych jajeczek, które przyszły do mnie w paczce od Ciebie. Są cudownie piękne. Jeszcze raz dziękuję i idę szukać przydasi :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne te jajeczka i wcale nie takie ciężkie do zrobienia. Naprawdę świetnie przygotowany kurs. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu fajny czyli prosty i bardzo czytelny kursik przygotowałaś- myślę, ze znajdzię się wiele chętnych do wykorzystania:)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne jajeczka! I nawet nie tak trudne do wykonania! Super kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne jajeczka i znakomity kursik Aniu.:) Pozdrawiam serdecznie i życzę przyjemnie spędzonego weekendu.:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny i czytelny kurs. Ja bym pewnie kleje kleiła i "ubabrała" jajka, a tutaj fajny sposób z taśmą. A do ozdobienia można użyć np. frywolitki :-) bo przecież to są frywolne motyle :-) Jeszcze raz dziękuję za przygotowanie ciekawego kursu. Zapisany :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. No proszę - do naklejenia sznurka raczej użyłabym kleju, a tu pokazujesz takie proste rozwiązanie w formie taśmy dwustronnej :) bardzo przejrzysty tutorial! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetny kurs Aniu! I fajny pomysł z oklejeniem jajka taśmą klejącą. Robiłam kiedyś z klejem, ale właśnie przez ten klej zabawy nie powtórzyłam. Teraz mam znowu chęć:))) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Dostałam kiedyś takie jajeczka- są ładne i łatwe do zrobienia! Może spróbuję?

    OdpowiedzUsuń
  15. Robiłam już takie jajeczka, ale z Twojego kursu dowiedziałam się wielu nowych rzeczy. Przede wszystkim nie stosowałam taśmy tylko klej, na pewno taśma jest lepsza. Po drugie niczym nie zabezpieczałam sznurka. Dziękuje Anulka:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnie Twoje sznurkowe jajeczka bardzo się podobają! Śliczna wielkanocna dekoracja!
    Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wygląda to naprawdę fajnie! Cudeńka! Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny pomysł na jajeczka i jak super się prezentują :).

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny kursik zawierający mnóstwo praktycznych rad. Chyba spróbuję coś wysmyczyć. Dzięki. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  20. Aniu, nawet nie wiesz, jak bardzo uszczęśliwiłaś mnie tym kursikiem;) Bo właśnie od dawna miałam problem, jak tu ,,obsznurować” jajo, żeby się wszystko kupy trzymało;) Próbowałam różnych metod, ale kończyło sie to wiesz czym....;) Czyli koszem na śmieci... Twoje jajeczka są naprawdę prześliczne i tak dokładnie ,,zasznurowane”;) Ta Twoja przecyzja po prosu zapiera mi dech... Wszystkie Twoje prace są tak wypieszczone, że mój wzrok ogromnie cieszy się na ich widok;)A trema niech Cię opuści, bo tworzysz cudeńka;)Więcej nie napisze.... Pozdrawiam Cię Anulko cieplutko i życzę miłej niedzieli oraz miłego tygodnia;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Fantastyczny kursik ! Wszystko czytelnie opisane i pokazane:-)
    Jajeczka piękne, wersja eko bardziej przypadła mi do gustu :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzieuję Aniu za bardzo czytelny kursik. Nie wiem czy wykonam teraz, ale zapisuję, może kiedyś wykonam. Jajeczka są fantastyczną ozdobą wielkanocną. Pozdrawiam i serdeczności ślę

    OdpowiedzUsuń
  23. Aniu, kursik super - zawsze marzyłam o takim jaju ze sznurka a teraz mam motywację do wykonania podobnego. Jak tylko złapię wolną chwilkę, powstaną w tym roku właśnie takie wielkanocne dekoracje :-) Pozdrawiam cieplutko i dziękuję za super kursik :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam :} Super pomysł z tą taśmą dwustronną.Robiłam kiedyś takie jajo ,ale używałam kleju.Twój pomysł jest o niebo lepszy , jajucha są czyste i suche, od razu można je ozdabiać.Fajny i czytelny kursik , a jaja wyglądają znakomicie!!! Pozdrawiam serdecznie :}

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny kursik i piękne jajeczka. Na pewno skorzystam z niego.
    Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajne jajca Aniu lubię korzystac że sznurka ale w sumie to jaj sznurkowych jeszcze nie robiłam. Bardzo profesjonalny kursik. Trzema była niepotrzebna. Pozdrawiam😊

    OdpowiedzUsuń
  27. Trema nie wiem po co Aniu bo kursik przygotowałaś dokładnie i precyzyjnie :) podoba mi sie, jak znajde czas i je zrobie to sie pochwale :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Oj Aniu niepotrzebnie się stresujesz. Wiadomo nie od dziś , że Twoje sznurowane jajeczka są genialne. Piękny kursik, wszystko jasne i bardzo czytelne. Myślę, że teraz powstanie sporo takich jajeczek. Pozdrawiam Anulko. Zmykam bo mam zaległości.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale jaja ! Pięknie wykonane i super opisane :) Nie musisz mieć tremy, bo robisz to cudnie i chyba nie ma osoby, która by nie zrozumiała :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudne jajka,bardzo ładnie je zrobiłaś,bardzo przejrzysty kursik za który dziękuję :)
    Serdeczności przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetny kursik Aniu! Takie jajeczka wyglądają fantastycznie, to znakomity pomysł.
    Przesyłam uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo fajny i przystępny kurs, a jako efektowne :-)

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo czytelny kursik :) Nie wpadłam na to, że jajka też można oklejać "na taśmę dwustronną" No i muszę wypróbować malowanie rozcieńczonym wikolem :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Znam technikę :) Do dziś kuchnię zdobią butelki,które w ten sposób ozdobiłam :)
    Od trzech sezonów zamierzam się,by w ten sposób ozdobić jajka,ale na zamierzeniach się kończy :( A szkoda :(
    Wspaniały kurs Anulka :) Uwielbiam takie ozdoby,w dodatku niewielkim kosztem - a może być pięknie :)

    Pozdrawiam :) Buziaki :)***

    OdpowiedzUsuń
  35. świetny opis, bardzo zrozumiale wszystko wytłumaczone. Jajeczka wyglądają bardzo efektownie. Chętnie skorzystam z Twojej pomocy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Fantastyczny kursik na to jajko..pamietam je na DIY. Dziekuje za przypomnienie i za udział w zabawie DIY INSPIRACJIE-JAJKO. Pozdrawiam serdecznie DT DIY Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  37. Super :) Świetna praca :) Dziękuję za udział w zabawie DIY INSPIRACJE-JAJKO. Pozdrawiam serdecznie DT DIY Karola

    OdpowiedzUsuń
  38. beautiful easter eggs. Good luck and thanks for playing along with us at DIY Zrob to Sam task. Hope to see you again
    Shylaa DT
    Adhiraacreations 

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...