Obserwatorzy

poniedziałek, 23 września 2019

Pudełko z haftem

Witam Was

Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię różne pudełka i pudełeczka, zwłaszcza takie recyklingowe. Oprócz tego lubię haft  krzyżykowy a  zwłaszcza zakładki. 
Dziś zapraszam Was na takie dwa w jednym. Powstał haft na taśmie zakładkowej, który ozdobił rolkę po taśmie pakowej tworząc  bardzo fajne pudełeczko. 
Kursik przygotowałam dla bloga DIY zrób to sam w cyklu HAFT i pewnie niektóre z Was go już widziały. 

 To na początek efekt końcowy a poniżej już jak  to zrobić :-)


Potrzebujemy : 
* rolkę po taśmie 
* arkusz filcu , format A 4
* klej na gorąco i typu magik
* bermatę lub grubą tekturę
* kawałek sznurka gorsetowego
* kilka ozdobnych półperełek
* haft wykonany na taśmie 5 cm , równy obwodowi rolki plus 2 cm. 
Wzór na moim pochodzi ze strony Haftix TU



Zaczynamy

Z filcu wycinamy pasek o szerokości rolki plus 0,5 cm, oraz długości o 1 cm mniejszej od zewnętrznego obwodu. Sprawdzamy czy pasuje nam w środku rolki. Za pomocą kleju magik wyklejamy rolkę w środku,  równo z jedną jej krawędzią. Następnie obcinamy nadmiar filcu z drugiej strony.






Wyklejmy jeden  brzeg rolki sznurkiem.



 Z tekturki wycinamy dno, odrysowując koło od rolki. Ja miałam cienką (1 mm) bermatę, więc wycięłam dwa i skleiłam ze sobą.




  Przyklejamy dno do rolki za pomocą kleju na gorąco, obcinamy nadmiar tekturki  który wystaje poza rolkę


Wycinamy z filcu dwa koła , jedno o wymiarach rolki , które wklejamy na dno od środka. 
Drugie koło wycinamy o średnicy o 2 cm większej od naszego dna. Przyklejmy od zewnętrznej strony a nadmiar nacinamy w "słoneczko".




 Przyklejamy do ścianek. Żeby wyrównać poziom naklejamy jeszcze pasek filcu na pozostałej części rolki, pozostawiamy do całkowitego wyschnięcia. Można złapać gumką recepturką żeby się dobrze skleiło.  Wszystkie elementy filcowe kleiłam  magikiem.




No i pozostało już tylko przykleić nasz haft.

Zrobiłam to za pomocą kleju na gorąca, smarując jedynie brzegi rolki. 



Maskujemy miejsce łączenia, u mnie półperełki, ale równie dobrze może to być duży kwiatek lub tasiemka ozdobna. Dodatkowo żeby filc się nie niszczył przykleiłam na dno perełki tworząc takie małe nóżki.






I gotowe,  można zapakować jakieś drobiazgi na prezent, lub zagospodarować na koraliki lub inne przydaśki. 



A poniżej jeszcze wersja dla leniwych, szczegóły TU 
Rolkę - tubę,  pomalowałam farbą akrylowa i polakierowałam. Haft był z kawałka kanwy, który zamaskowałam koronką. 
Spokojnie można w ten sposób ozdobić nawet metalowe  puszki po artykułach spożywczych. 




Mnie się taki recykling podoba, a Wam?

A na koniec mam jeszcze do Was pytanie. Czy Wam się te moje kursy podobają, czy one nie są zbyt infantylne ? Czasem piszę takie oczywistości, że aż samej mi się to śmieszne wydaje. Z drugiej  strony patrzę  na siebie,  często jak czytam niektóre kursy w nieznanych mi technikach  i nie widzę o czym autor pisze to nie rozumiem. Jestem typem wzrokowca. 
Napiszcie szerze co myślicie.  


Dla wyszywających ze mną "Różowego flaminga" 



przypomnienie, ze żabka do etapu #3 już działa TUTAJ 

 Na dziś już wszytko, pozdrawiam serdecznie Wszystkich zaglądających i życzę Wam dobrego tygodnia. 



34 komentarze:

  1. Aniu mi tam Twoje kursy się podobają. Prosto, przejrzyście i na temat. Czasem w kursach jest tak dużo czytania że w połowie się odechciewa a tu pokazane raz dwa i przyjemnie się je ogląda.
    Pomysł na recyklingowe puszki fajny, a z hafcikiem to już wogóle wyglądają pięknie. Pozdrawiam serdecznie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Już podziwiałam Twoje pudełeczko Aniu na blogu DIY, śliczny haft mu zrobiłaś na około i w ogóle całe jest świetne :)
    Aniu takie kursy są świetne i zrozumiałe, a o to przecież chodzi. Wiadomo, że dla osób, które to potrafią i takie rzeczy robiły to będzie proste jak drut, ale dla nowicjuszy to właśnie taki sposób przedstawiania jest najlepszy, bo wszystko ładnie pokazane i dobrze wytłumaczone. Jak ja się czegoś uczę, to właśnie takich kursów szukam. I sama też zawsze staram się w taki prosty i przejrzysty sposób wszystko pokazywać. Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam i podziwiałam :) Wersja dla leniwych tez piękna;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się pomysł. Świetne wykonanie, bardzo fajnie ukazane jak wszystko zrobić. Jeśli jest dobry tutorial, to aż chce się samemu spróbować, to zaraz wzrasta wiara w siebie, a tu wszystko fajnie ukazane, opisane. Brawo, podziewam, bo to naprawdę przepiękne prace, no a pokazać, jak co zrobić wcale nie jest łatwo, brawo.. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu swietna robota! Ja bardzo lubie Twoje krok po kroku, wszystko jasno i czutelnie! Rewelacja :) brawa za pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny kurs, hafty piękne.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Infantylne? Skądże znowu! Jasne, przystępne, nic, tylko z nich korzystać :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu świetne kursy prezentujesz - wszystko jasno wytłumaczone i pokazane krok po kroku.Aż chce się zaraz zabrać do roboty - żebyś jeszcze dodawała choć trochę czasu :))
    Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysł Aniu, jak zwykle u Ciebie. Wszystkiego chciałoby się spróbować, ale artykułu deficytowego, który czas się nazywa, nie dołączyłaś. Mimo to zapamiętam ten kursik, może kiedyś się przyda. Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow! Fantastyczny pomysł, sama bym na to nie wpadła. Koniecznie muszę spróbować. Dzięki wielkie za kursik :o)

    OdpowiedzUsuń
  11. Raz już chwaliłam i pochwalę kolejny raz - rewelacyjny pomysł Aniu.:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aniu, super są te pudełeczka.
    Mnie się takie kursy bardzo podobają, czytam je zawsze (nawet w technikach, którymi się nie zajmuję), bo mnie ciekawi, jak dane prace powstają. Co dla jednego wydaje się oczywiste i banalne, dla drugiego wcale takie nie jest.
    Buziaczki.

    OdpowiedzUsuń
  13. super [pokazane :)
    zrozumiale i fajny efekt:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne pudełko ,też wykorzystuję te rolki ..

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny, przejrzysty kurs. Ja bym się np zastanawiała czym kleić itd, a tutaj wszystko jasno opisane :-) Jak zawsze podziwiam Twoje hafty, cudne są :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Aniu pudełeczko wygląda jak w Cepelii zakupione ,a nie zrobione z recyklingu! Jest super,a takich pudełeczek nigdy nie jest za dużo w domu...W końcu różności mamy od groma i gdzieś trzeba to poupychać;)
    Lubię Twoje kursiki,zawsze czegoś nowego się dowiem i jakiś pomysł podpatrze.
    Czekam na więcej!
    Pozdrawiam:)))
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  17. Pięknie robisz Aniu swoje kursy :) Zawsze jest ktoś, kto chce spróbować czegoś nowego a wtedy liczy się każda podpowiedź. I ja lubię recyklingowe pudełeczka choć - niestety nie haftuję.
    Dzisiejsze pudełeczko jest śliczniutkie!
    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Aniu kochana, napiszę szczerze - jesteś mistrzynią opracowywania kursów i z całego blogowego świata najlepiej je robisz! Masz dar tłumaczenia i przekazywania myśli. Dzięki Tobie wszystko wydaje się łatwe, proste i przyjemne :)). A do tego jesteś kreatywna i z niczego zrobisz zawsze cudeńko :) Pudełko piękne i praktyczne :) Jestem jak najbardziej za takim recyklingiem :). Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  19. Fantastyczne pudełeczko. ja chetnie bym sobie takie wykorzystała do chowanie drobnej srebrnej biżuterii. bo w środku tak mięciutko....Aniu kursik bardzo przejrzysty i bardzo przydatny. Twórz bo robisz to wspanialew buziaczki

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne pudełko Aniu. Super kurs (widziałam już na drugim blogu) i wspaniały pomysł.
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pudełka bardzo fajne i wykonanie niezbyt skomplikowane. Haft pięknie je zdobi.

    OdpowiedzUsuń
  22. Kursik super, a efekty zachwycają, pięknie! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Aniu, Twoja pomysłowość jest nieoceniona!!! Świetne pudełeczka a i kursik znakomity!!!
    Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  24. Aniu, bardzo mi się Twoje kursy podobają właśnie za to że są proste i z normalnych materiałów. Mnie od razu odrzuca jak pomyślę sobie, że musiałabym kupić ileś nowych preparatów tylko po to, by może zobaczyć że to nie dla mnie. Świetne pudełeczka! Dziękuję:)
    Pozdrawiam ciepluteńko:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Aniu, wszsytko zależy od tego do kogo kierujesz kurs, jeśli do początkującego to jak najabrdziej jest on precyzyjny i zrozumiały. Myślę, że i osoby,które w danej technice nie są nowicujszami mogą skorzystać z samego pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Aniu, jesteś genialna. Kurs przejrzysty i świetnie skomponowany. Pomyślałaś też o wersji dla leniwych haha
    Ps. Twój kurs jest odpowiedzią na moje zapytania (w myślach) co zrobić z rolkami po taśmie ;-)
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak ktoś umie, to nie czyta kursów, a jak nie ma pojęcia, to u Ciebie na pewno zrozumie o co kaman :) Mnie się podobają Twoje tutki :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Często zastanawiałam się co można zrobić z plączącymi się tekturowymi rolkami. Podświadomość mówiła mi, że to dobry materiał. Tylko na co?
    Twój świetny kursik Aniu dał mi odpowiedź na moje rozterki. W efekcie powstało pięknie zdobione pudełeczko. Myślę, że jako prezent pod choinkę sprawdzi się znakomicie:)
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Hej, ja tak trochę od tematu, ale może znacie kogoś kto zna kogoś; nie wiem gdzie szukać.
    Bo potrzebuję żeby ktoś mi uszył na zamówienie patchworkowy szlafrok - coś jak na tym zdjęciu: https://i.etsystatic.com/11969813/r/il/0de5b6/2046721235/il_794xN.2046721235_jkq1.jpg .
    Macie może jakiś pomysł?
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Anulko pudełeczko pierwsza klasa. Kursik musi być przejrzysty i jasny. kto wie w czym rzecz, poczyta raz, ale kto nigdy czegoś takiego nie robił będzie wracał do tekstu i zdjęć choćby kilka razy. Sama tak robię, gdy muszę zrobić coś pierwszy raz. Buziaki i uściski posyłam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Aniu, Twoje kursiki są takie jak być powinny,nauka zawsze powinna się opierać na solidnych podstawach, dydaktyk Ci to mówi:-D Pomysł na pudełko już tu kiedyś podziwiałam ale żeby na pomysł by puszkę haftem uszlachetnić to bym nie wpadała, to już upcykling pełną gębą. Buziaki Aniu:-)

    OdpowiedzUsuń
  32. Bardzo ciekawy pomysł:) recycling w domowym kreatywnym wydaniu:)
    Co do "oczywistości" przy kursach czy wskazówkach- myślę że warto wspomnieć o każdej takiej niby oczywistej drobnostce - jak ktoś jest początkujący to na pewno doceni :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo fajne pudełeczka :) Kursy moim zdaniem robisz dobre. To, co dla Ciebie jest oczywistością nie musi być takie dla innych ;) Ja łapię się czasem na tym, że jak oglądam jakieś tutki to widzę jakiś trik i nagle spada na mnie olśnienie - toż to takie proste i oczywiste, jak mogłam do tej pory robić inaczej... :P Także rób dalej tak, jak robisz ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Aniu super pudełeczko zrobiłaś. Bardzo pomysłowo :).
    Drugie też jest fajne :).

    Aniu mi się Twoje kursy podobają. Wszystko w nich dokładnie opisujesz i pokazujesz etapami jak co robić. Myślę, że dzięki Tobie każdy laik byłby w stanie coś stworzyć. Choćby, to pudełko :).

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...