Obserwatorzy

piątek, 17 maja 2019

Kartki na zabawy blogowe

Witam Was

Z góry przepraszam, ale znowu będzie zbiorczy post, w całości poświęcony kartkom. 

Zacznę może od kartek na zabawę u Hubki. W maju motywem przewodnim jest 
Dzień czy noc 



Bawię się z Ewą w kartkowanie od bardzo dawna i zawsze jej pomysły są dla mnie totalnym zaskoczeniem. Tym razem też osłupiłam po przeczytaniu tematów. Ale w sumie to lubię ten efekt totalnego zaskoczenia i zmuszenia mózgownicy do myślenia.
Tym razem pomysł był od razu, gorzej z realizacją :-)
Ale w bólach w końcu się coś urodziło.

Jako pierwsza kartka bożonarodzeniowa, na której króluje ewidentnie noc. Są gwiazdy jest księżyc i nawet jest kawałek domu w którym pali się światło. 
  


Jako druga kartka wielkanocna, na której ewidentnie panuje dzień. Słoneczko pięknie świeci, a ogród po którym biegają kurczaki jest pięknie ukwiecony, no i fruwa motylek. 


Na trzeciej kartce - okolicznościowej  napis głosi "Słonecznych dni" więc chyba nie ma wątpliwości jaką porę dnia przedstawia :-)


I wszystkie kartki dla Ewy. 


Na tej ostatniej kartce znalazła się kokardka z koronki oraz kolory : biały, żółty, zielony, niebieski a więc spełnia wszystkie wytyczne majowe z mojej zabawy kartkowej.


Na kartce bożonarodzeniowej w kolorach : biały, niebieski, zielony i czerwony, jako koronka występuje cudowna frywolitkowa śnieżynka. 


Przyznam, że ta kartka mi się wyjątkowo podoba.  

Przygotowałam jeszcze dwie kartki okolicznościowe, ale zanim je pokażę parę słów wstępu. 
Jak wiecie na blogu DIY  od niedawna ruszył cykl pod hasłem HAFT. Ja prowadzę część poświęconą krzyżykom, natomiast Bogusia prowadzi część poświęconą innym rodzajom haftu. W tym miesiącu zgłębiamy tajniki haftu płaskiego TU


I tak mnie naszło, żeby spróbować swoich sił. Wyszyłam dwa bardzo proste wzorki, znalezione gdzieś w googlach. Niestety nie miałam białego płótna i chyba na tym beżowym straciły na urodzie :-). Nie wiem jeszcze czy się z tym haftem polubię. Debiut mnie nie zachwyca. 


Postanowiłam umieścić hafty na kartkach.



kolory z palety : biały, żółty zielony na lewej i biały różowy, zielony na prawej. 

Powiem, że efekt mnie średnio zadowolił, chyba jednak haft płaski do kartek się nie nadaje. A Wy co myślicie ? Pisać śmiało, banerek konstruktywnej krytyki wisi na moim blogu :-).

No i co by więcej nie zanudzać jeszcze tylko kolaż moich kartek.


Jeszcze komunikat dla tych co bawią się u mnie z paletą kolorów.  Pod postem są dwie żaby nowa i stara.  Swoje prace linkujecie tylko do jednej, możecie sobie wybrać.  Przepraszam Was za to zamieszanie. Zainstalowałam nową żabkę z przekonaniem że stara już nie działa. Po czym UlaK mnie uświadomiła, że jednak działa :-) Zainstalowałam więc starą, ale nowej nie mogłam usunąć bo były już do niej podlinkowane prace. I takim sposobem są dwie :-)

Pozdrawiam Was serdecznie i dziękuję wytrwałym którzy jeszcze czytają te moje tasiemce.



31 komentarzy:

  1. Aniu fajnie, że próbujesz nowych technik :) bardzo lubię haft płaski ;) może kiedyś pokażę swoje prace... wg mnie haft płaski nie nadaje się na kartki, natomiast doskonale wygląda na bieżnikach, obrusach i odzieży wszelkiego rodzaju. Aniu wyszyj coś i uszyj torbę ;) Kartki do Ewki są na razie dla mnie zagwostką, Ty okazałaś jak w prosty sposób sobie z nimi poradzić! Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe prace Aniu, aż ciężko by było wybrać najpiękniejszą. Na hafcie się nie znam, ale podoba mi się nawet na kartkach. Na pewno Ulka ma rację, że wyjątkowo wyglądałby na torbie czy serwetce. Pozdrawiam Aniu milutko i życzę udanego weekendu.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu kartki świetne, zwłaszcza ta z napisem "słonecznych dni" bo tego mi potrzeba; od rana znowu jest deszcz w pakiecie z burzą :(. Brawo kochana, że spróbowałaś nowego haftu. Tą techniką często haftuje moja mama i wiem, że do najłatwiejszych nie należy. No, ale jak wszędzie - zawsze trzeba zacząć, a ćwiczenie uczyni mistrza :)). Aniu mi również ten rodzaj haftu nie pasuje jakoś do kartek, ale to być może wynik przyzwyczajenia do oglądania tylko tych z krzyżykami, a Ty kochana wprowadzisz nowy trend i styl :)) Czemu nie :)) Buziaki i miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  4. śliczne ta z frywolitkową gwiazdeczką cudnej urody:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aniu wszystkie kartki piękne. Te z haftem zachwyciły mnie bardzo. Haftowanie podziwiam od dawna, a Twoje są śliczne. W karteczkach świetnie się prezentują. Super pomysł!
    Uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne te kartki z grafikami, frywolitka cudna :-)
    Haft płaski myślę, że na jaśniejszym tle lepiej by wyglądał.
    A aft płaski na kartkach? Myślę, że to kwestia przyzwyczajenia się :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. mam ochotę wrócić czasem do haftu płaskiego, kiedyś dużo nim narabiałam przeciez jest piękny, twoje karteczki piękne , a pomysłów wiele

    OdpowiedzUsuń
  8. Haft płaski to moja zmora z dzieciństwa, która skutecznie zniechęciła mnie do haftu wszelakiego, ale Tobie Aniu wychodzi całkiem fajnie. Kartki wszystkie piękne i podziwiam jednako, ale faktycznie ta z frywolitką przyciąga oko:)
    Buziaki i miłego weekendu życzę

    OdpowiedzUsuń
  9. Aniu, karteczki są ekstra, wszystkie z pomysłem i idealnie pod wyzwanie. W ogóle nie widać, że miałaś problemy z wytyczną😁buziaki Ps nie wiem, kiedy wrzucę na bloga, bo mam urwanie torby

    OdpowiedzUsuń
  10. Super kartki. A z tymi "Nocami i Dniami" dniami poradziłaś sobie super. Też bym chyba nie wiedziała co zrobić. A Ty proszę piękne kartki. Haft prezentuje się bardzo ciekawie, zwłaszcza, że to Twój debiut i oczywiście pięknie zagospodarowany został :-) Zdolniacha z Ciebie, ale to bardzo fajnie, bo ja dziki temu mam co podziwiać. Pozdrawiam serdecznie ze słonecznego Mazowsza (ale wcześniej dobrze podlanego deszczem) :-)))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne te twoje kartki. Co do haftu to ja krzyżyków ni hu hu za to sałe moje dzieninne i nastoletnie lata wyszywałam. Niestety teraz brak czasu nie pozwala.

    OdpowiedzUsuń
  12. W sprawie haftu nie mogę się wymądrzać ale od strony wizualnej rzeczywiście coś jest nie tak. Sam haft jest bardzo ładny więc może to kwestia oprawy. Tak sobie myślę, że gdyby haft był na jaśniejszym tle byłoby lepiej. Mimo wszystko podobają mi się te kartki, są oryginalne.
    A kartka z frywolitką najpiękniejsza :)
    Miłej niedzieli Aniu!

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu, kartka z frywolitkową gwiazdką to prawdziwa gwiazda tego wpisu. Co do haftu to mi się podoba, chociaż krzyżykowy na kartkach podoba mi się bardziej. Ale i ten ma w sobie coś.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu karteczki wyjątkowe;) podziwiam sliczne hafty!!! No idziesz jak burza :):):)

    OdpowiedzUsuń
  15. Aniu kochana, masz w swoich łapkach talent. Nie tylko haft krzyżykowy w Twoim wykonaniu jest piękny, haft płaski i sznureczkowy tez ślicznie wychodzi. Brawo za odwagę. Mam nadzieję, że na tych karteczka nie poprzestaniesz i będziemy podziwiać kolejne techniki hafciarskie. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cacuszka Aniu , cacuszka !!!
    Hafem płaskim zaskoczyłaś mnie kompletnie ,
    jesteś niezwykle uzdolnioną osóbką :D
    Pozdrawiam słonecznie :}

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj poszalałaś Aniu, poszalałaś a twoja mózgownica nieźle się napracowała. Co do haftu, to pierwsze koty za płoty, a i tak jest bardzo dobrze. Myślę, że ten rodzaj haftu z powodzeniem na kartkach można zastosować, a Twoje próby bardzo fajnie wyszły. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Skoro krzyżyki na kartki się nadają, to i haft płaski, bo dlaczego by nie?

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne karteczki Aniu :) Hafty urocze i fajnie zagospodarowane:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękne kartki, same cudeńka Aniu! Pozdrawiam słonecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Aniu, bardzo lubię Twoje zbiorcze posty. Jest co poczytać i pooglądać. Kartki dla Ewy wyszły Ci bardzo ładne i świetnie wywiązałaś się z tego zadania. Kartka z Mikołajem na koniku taka trochę humorystyczna wg mnie, wielkanocna bardzo wiosenna i radosna a ostatnia delikatna, subtelna.
    Kartki z haftem płaskim ładne ale wolę te z xxxx. Haft płaski ogólnie podoba mi się ale ostatnio mam go dość i chyba domyślasz się z jakiego powodu. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubię Twoje tasiemce i zawsze chętnie je czytam :) Karteczki też mi się bardzo podobają :)
    Podziwiam i pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Kartki jak zwykle zachwycają , Ta różnorodność wykonania w kilku technikach wprost oszałamia. Jesteś mistrzem od robótek wszelakich. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  24. Aniu kolejne fajne karteczki zrobiłaś, a haft płaski całkiem fajnie Ci wyszedł fajnie się prezentują na karteczce :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pewnie jestem bezguście ale właśnie karteczki z haftem płaskim bardzo mi się podobają:) Są po prostu inne niż wszystkie, takie nietypowe a przez to ciekawe. Może tylko z tłem warto poeksperymentować:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ależ cudne karteczki. Hafciki bardzo urocze a karteczki z nimi fantastyczne. Aniu zaskakujesz nowymi technikami. Ekstra. Cieplutko pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Kartka z frywolitkową śnieżynką - naj! Pozostałe też mi się podobają ;)
    Co do haftu płaskiego - myślę, że zdecydowanie lepiej wyglądałby na białym lnie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Aniu Twoje karteczki zawsze oglądam z otwarta buzią :-) są fantastyczne i takie różnorodne,no i ten haft płaski,no mistrzostwo !!!
    Serdeczności Aniu.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeju !!! Karteczki dla Ewuni niezwykle udane i imponujące :)
    Poradziłaś sobie świetnie z wytycznymi :) Co mnie wcale nie dziwi,gdyż pomysłowa Aniu z Ciebie "Bestia" :)
    Jeśli chodzi o haft - wykonany oczywiście perfekt !!! Same kartki są naprawdę świetne,pomysł bardzo fajny,układ i wykonanie - no same plusy.Kojarzą mi się wręcz z takim romantyczno,sielskim klimatem na łące :) Ale prosisz o krytykę... To nie będzie krytyka oczywiście lecz taka moja nasuwająca się myśl,że papier nie ze wszystkimi materiałami się lubi.Gładki papier lepiej jednak komponuje się z płótnem Aida,czy nawet z szarym,ponieważ ma bardziej zbudowaną teksturę i kontrastują ze sobą. Wiem,że jesteś perfekcjonistką i sądzę,że wiem co Cię boli najbardziej ;) Gdyby to MAGIEL przemielił,wyprasował materiał na sztywno,był gładki jak karton,to na pewno wyglądałoby to IDEALNIE !!!! Ale to naprawdę już tak naciągnęłam ,bo prosiłaś o szczerość ;) Bo tak naprawdę bardzo mi się podobają :) Fajnie,że kombinujesz i poszukujesz,bo to bywa owocne w odnajdowaniu swoich nowych odsłon :)
    Pozdrawiam Aniu miło i mocno buziam :) Miłego weekendu :)*

    OdpowiedzUsuń
  30. Fajne pomysły realizujesz na kartkach:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Aniu kartki śliczne a hafciki cudne :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...