Obserwatorzy

środa, 3 czerwca 2020

Międzyblogowa wymianka książkowa

Witam Was 

Jak już zapowiadałam przy okazji podsumowania czytelnictwa za maj proponuję Wam uruchomienie prywatnej miedzyblogowej wymianki książek.  Nie wszyscy korzystają z bibliotek, bo lubią mieć swoje książki. Niestety miejsce na ich gromadzenie mamy w domu ograniczone, a poza tym nie wszystkie książki chcemy sobie zostawić. Niestety cena książek w stacjonarnych księgarniach czy Empiku jest dość wysoka. 
Na początek banerek, który umieszczamy na swoim blogu w widocznym miejscu oraz linkujemy go do tego posta. 


Banerek będzie dla odwiedzających istotną informacją, że dana osoba wymienia się książkami a podlinkowanie do tego posta pozwoli zapoznać się z zasadami wymianki. 

W tym celu proponuję Wam na swoich blogach założyć osobną stronkę z informacją o książkach do wymiany. (Poniżej zamieszczam instrukcję jak to zrobić dla osób. które tego nie potrafią)

Wymieniamy się na zasadzie 1:1, ponosząc jedynie koszty przesyłki ( chyba, że dogadacie się inaczej)

Na tej stronce powinny się znaleźć :

* Zasady - czyli przekierowanie do tego posta
** Kontakt mailowy do Was 
*** Opcje i koszty wysyłki książek
**** Informacja czy jest możliwa sprzedaż ( szczegóły  i  ceny ustalacie indywidualnie między sobą)
***** Jeżeli wystawiacie swoje książki na innych portalach ( FB, OLX, ALLEGRO itp) podajecie linka do swoich ogłoszeń.  
****** Lista książek do wymiany w podziale na następujące gatunki literackie: 
OBYCZAJOWE
 KRYMINAŁY
 HISTORYCZNE I BIOGRAFICZNE
PSYCHOLOGICZNE I THILERY
DLA DOROSŁYCH
DLA DZIECI I MŁODZIEŻY
INNE
oraz ostatnia kategoria POSZUKUJĘ , gdzie umieszczacie książki, których poszukujecie. 

Pod każdą z kategorii umieszczacie swoje książki, które oferujecie do wymianki.  Wyszczególnienie powinno zawierać :

* Imię i Nazwisko autora, oraz tytuł książki, zamiennie zdjęcie okładki
** format książki : 
DUŻA ( od B5 25 cm x17,5 cm wzwyż) 
NORMALNA
KIESZONKA ( od C6 11,4 cm X 16,2 cm i mniej )
*** Stan książki 
NOWA
DOBRY
ZNISZCZONA

Oczywiście to tylko moja propozycja , jak macie inny pomysł na pokazanie swoich książek zróbcie wg swojego uznania :-) :-)

Edit 
Po rozmowach z Agatką  ustaliłyśmy , że aby łatwiej nam się poruszało po naszych blogowych Bibliotekach uruchamiam pod tym postem żabkę do której osoby chętne do wymianki linkują posta ze swoją biblioteczką, czyli stronkę gdzie znajdują się książki do wymiany. 

A poniżej już krótki kursik dla tych co nie potrafią założyć i obsłużyć nowej strony. 

1. Klikamy w ikonę Blogera 


2. Po otwarciu klikamy w Strony a następnie w Nowa Strona


3. Uzupełniamy pola Tytuł strony, następnie wypełniamy pole treścią. Klikamy zapisz , następnie opublikuj 


4. Przechodzimy na stronę główną i w prawym rogu w polu ze stronami klikamy w ikonę kluczy 


5.  Otworzy nam się okno edycji, w kwadraciku obok tytułu stawiamy ptaszek . Standardowo nowa strona zawsze jest ostatnia. Jak chcemy żeby była w innym miejscu trzeba ją złapać i przeciągnąć ( prawa strona tego okna ). Poniżej jest prostokącik ZAPISZ i należy w niego kliknąć.  ( nie zmieścił mi się na zdjęciu)


6. Po tych zmianach powinna nam się pojawić nasza nowa strona. 


7. Nie musimy jej od razu wypełniać, bo zawsze ją można edytować i uzupełnić lub coś skasować.  W tym celu ponownie otwieramy blogera, klikamy w Strony i najeżdżamy myszką na naszą stronę. Poniżej pojawi się napis Edytuj w który klikamy.


8. Nanosimy odpowiednie poprawki a następnie klikamy Aktualizuj. I gotowe !


Mam nadzieję, że nie sprawi Wam to kłopotu , jak macie jakieś pytania pytajcie odpowiem. 
 A poniżej już moja nowa stronka z  książkami do wymianki, która będzie na bieżąco aktualizowana.   


Biblioteczka międzyblogowa:



TU Jest moja biblioteczka 







21 komentarzy:

  1. Aniu, jesteś niesamowita w tym co robisz. Te wszystkie zabawy, instrukcje, robótki. Naprawdę kłaniam się nisko. Super pomysł z tą wymianą. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Super Aniu, w wolnej chwili założę taką stronkę i przejrzę swoje książki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością znajdzie się mnóstwo chętnych na takie wymianki :) świetny i czytelny kursik :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobrze, że dałaś instrukcję, w końcu będę mogła coś dodać na swoim blogu. Dołączam do akcji i postaram się jak najszybciej zrobić spis.
    Czy będziesz na swojej stronie linkować kto bierze udział w wymianie?
    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki instruktażowi udało mi się stworzyć nową kategorię na moim blogu i wystawiłam tam już kilka książek. Oczywiście przybędzie ich tam jeszcze kilka, ale początki są. Dziękuję Ci bardzo :)

      Usuń
  5. Super :) jak tylko będę robić porządek w książkach pewnie opublikuję kilka pozycji na wymianę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ania, Ty jesteś niesamowita! Od kilku dni myślę o poście "Książka szuka domu", a Ty wychodzisz z takim pomysłem. Super! Oczywiście przyłączam się do niego z miłą chęcią.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł genialny! Jak tylko znajdę moment to przyłączę się do zabawy:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł! Ja zawsze oddaję niechciane książki do biblioteki, licząc, że komuś się spodobają. Muszę przejrzeć swoją biblioteczkę, czy coś niechcianego jeszcze jest.
    Świetny kursik na dodatkową stronę.Pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy pomysł Aniu, na pewno znajdzie się wiele chętnych osób.
    Ja nie lubię się rozstawać ze swoimi książkami ale mam sporą bibliotekę więc mogę zbierać do woli:) Przesyłam uściski.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie mam książek do wymiany ale pomysł rewelacyjny Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Aniu, genialna inicjatywa :) Już mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pani profesor Ania...pieknie wszystko wytłumaczyła krok, po kroku :)
    Inicjatywa również rewelacyjna, ogromne brawa dla Ciebie Kochana:)
    Uściski serdeczne.
    K.

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie wyjaśnione i opisane o co kaman :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super pomysł :).

    Kiedyś było wiele wymianek książkowych i wtedy "pozbyłam" się niektórych książek. Teraz nie oddam żadnej hihi :).

    Jeszcze nie przeszłam na nową formę bloga ale już widzę, że nowa nie będzie mi się podobała...

    OdpowiedzUsuń
  15. Aniu, jak zwykle u Ciebie wszystko dokładnie dopracowane i wytłumaczone.
    Oczywiście dopiszę sie do listy, choć ja raczej ta wypożyczająca jestem, ale mam kilka książek, które chętnie wymienię na inne:) tylko jeszcze ogarne u siebie stronkę i sie melduję;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny pomysł i inicjatywa. Jednakże ja to jestem zbieracz książek, he he i raczej tylko dokupuję, sporadycznie oddaję te, których na pewno już nie przeczyta ani mój syn, ani ja. Ale nie mówię nie, może skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny pomysł Aniu. Wkrótce dołączę:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Chętnie dołączę do wymianek :) Przejrzę swoją biblioteczkę i założę odpowiednią podstronę na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  19. wymiany książkowe są super, też z nich korzystam:))

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...