Obserwatorzy

poniedziałek, 11 stycznia 2021

Choinka 2021 i Wielkanoc 2021

 Witam Was 

Dziś kolejne dwie zabawy które już jakiś czas łączę za sobą. Są to mianowicie prace na dwa najważniejsze Święta. 


Pierwsza to  kolejna edycja zabawy u Kasi, gdzie robimy ozdoby na Boże Narodzenie w technice haftu wszelakiego, zasady znajdziecie TUTAJ .
Tak jak w zeszłym roku postanowiłam, że moje prace będą tego samego rodzaju przez cały rok. Wybrałam oczywiście haft krzyżykowy, którego motywem przewodnim będą choinki. 
Powstaną z nich zawieszki ze starych płyt CD, gdzie z jednej strony będzie haft z choinką a z drugiej materiał z motywem świątecznym. 
Tak wygląda moja pierwsza debiutancka zawieszka w tym roku, na mojej choince.



 Oczywiście nie ustrzegłam się błędów, których postaram się już nie popełnić w kolejnych zawieszkach. 

A jak by ktoś chciał skorzystać z mojego pomysłu, poniżej krótki kursik.
Potrzebujemy dwie stare płyty CD, taśmę dwustronnie klejącą, hafcik, świąteczny materiał, ocieplinę, wstążeczkę na zawieszkę, ozdobny sznurek lub tasiemkę do wykończenia. Ewentualnie coś ozdobnego  do uzupełnienia haftu.



Wycinamy z materiału koło większe od średnicy płyty ( ok. 15 cm). Płytę oklejamy z jednej strony taśmą dwustronną i przyklejamy do niej ocieplinę , obcinamy do wielkości płyty.  Materiał fastrygujemy ok 0,5 cm od brzegu. Ściągamy wsadzając do środka płytę, oklejoną stroną do spodu. I tu pierwszy błąd, nie przyszywamy póki co zawieszki. 




Na drugą płytę też naklejamy taśmę i przyklejamy ocieplinę . Na hafcie na lewej stronie odrysowujemy płytę, resztę nacinamy w słoneczko, i przyklejamy do płyty od spodu klejem na gorąco. Doklejmy teraz zawieszkę.



I tu mój drugi błąd - za głęboko nacięłam haft. 
I po odwróceniu na prawą stronę zostały mi brzydkie dziury. Musiałam je maskować szerszą niż zamierzałam tasiemką.



Teraz składamy obie części razem nieoklejoną częścią do siebie i klejem na gorąco sklejamy. 
Dookoła naklejamy ozdobny sznurek lub tasiemkę i zawieszka gotowa. 
Tak się prezentuje z prawej i lewej strony



$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Drugą zabawę, która ma na celu przygotować ozdoby na Wielkanoc organizuje Małgosia, szczegóły TUTAJ 
Jest to kontynuacja zabawy z 2020 roku i u mnie się nic nie zmienia. Nadal wykonuję jajka na bazie styropianowej, gdzie dwie strony to haft, a pozostałe dwie to materiał. 
Tradycyjnie już na wierzchołku ozdobna szpilka a na spodzie ozdobny guzik.


Hafcik po obu stronach w tych samych kolorach i stylu , aczkolwiek wzór nieco inny.


Materiał ten sam po obu stronach zielony w białe kropeczki 



I wszystkie jajeczka jakie powstały w tej zabawie, postanowiłam je uzupełnić o prace, które wykonałam wcześniej na tą zabawę są to koszyczki z jajeczkami na szydełku, jajka akrylowe decoupage i kartka wielkanocna. 



Mam nadzieję, że obie zabawy zostaną mi zaliczone. Dziewczynom dziękuję za ich organizację, bo to dla mnie świetna motywacja do działania. 

Pozdrawiam Wszystkich serdecznie i dziękuję za sympatyczne komentarze. 

Przypominam, że żabka przyjmuje gotowe hafty 6 wzoru do 14 stycznia TUTAJ , a 15 stycznia zapraszam Was do nowej zabawy, która będzie chyba dla Was zaskoczeniem :-)



45 komentarzy:

  1. Szybko się dzieje u Ciebie, pomysłowa zawieszka z płyt, jajka perfekcyjne, co Ty nową zabawę planujesz? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna zawieszka Aniu :)
    Dziękuję za opis jej wykonania - może w końcu się zmobilizuję.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna zawieszka, cieniowana choinka fajnie wygląda :-)Nowa zabawa? O nie! Zresztą, ja najbardziej aktywna jestem zimą, później sezon działkowy dewastuje mój plan zabaw ;-)Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa zawieszka z płytą i śliczna. Jajka z cudnym haftem - piekna wielkanocna dekoracja. Wspaniałe prace Aniu. Świetnie je wykonałaś. Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne prace Aniu. Takie zawieszki z płyt cd robię już od dawna, bo świetnie wyglądają. Twoja też fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna zawieszka - ciekawy pomysł na wykorzystanie płyt ( dziękuję za kurs), śliczna kolekcja wielkanocna. Aniu bardzo podoba mi się jak łączysz kolory, różne materiały i techniki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super pomysł na komplet zawieszek z choinką, Aniu. Pierwsza jest super.
    Jajeczko bardzo mi się podoba, takie wiosenne i radosne.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu, świedny pomysł na użycie płyt cd, świetny recykling. Co do jajka, jak Ty tak idealnie naciągasz ten materiał. Ja przy bombce umęczyłam się okropnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł. Na pewno obdarowani będą się zastanawiać co i jak jest zrobione. Ciekawe te wykorzystanie płyt. Zapamiętam sobie ten pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Aniu jestem pod wrażeniem Twojej szybkości haftowania. Bombeczki kolejne swietne, pomysłowe i z wykorzystaniem tego co i tak sie nie przyda czyli starych płyt.... brawo!!! A jajo cudowne w tym miesiacu bo w mojej kolorystyce i ta zieleń :) brawo !!!! A mój hafcik gotowy jeszcze pranie, prasowanie....:):):)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna ta zawieszka, jajko również. A błędy są po to, żeby się na nich doskonalić. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. całe życie się uczymy na błędach:)
    piękna pisaneczka zwłaszcza:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Sliczne zawieszki z płyt ( ja też nazbierałam ich sporo)Tak dokładnie opisałas sposób ich tworzenia, że pewnie niejedna z nas się skusi.
    Aniu, jajeczka są śliczne.
    Ja na obydwie zabawy robię kartki, tych wciąż ich u mnie za mało

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł z płytą! A kolekcja jajek: obłędna!:) Aniu, dziękuję za słowa otuchy i jednocześnie zawiadamiam, że kolaż kartek miałam zrobiony i nie wiem, dlaczego go nie zamieściłam. Właśnie zauważyłam i już poprawiłam wpis, tak że jeśli chcesz go zabrać, to proszę.:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne prace Aniu. Podoba mi się pomysł na bombkę ale zastanawiam się, czy z kanwą nie można zrobić tak samo jak z materiałem na spodniej części?
    Cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak, te zawieszki na płycie podejrzalam już wcześniej u Ciebie i sama podobnie kleje, sprawnie to idzie a Ty pomimo małej wpadki wybrnęłaś :) Udane prace, powodzenia w zabawach w tym roku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Aniu ile Ty już zdążyłaś w styczniu zdziałać!
    Świetne prace, jajko mistrzowskie :)

    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  18. Aniu, jak Ty łączysz bożonarodzeniowe klimaty z wielkanocnymi? Ja jakoś nie mogę się przemóc jak już dane święta miną. Dziś podoba mi się pisanka - jajko :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo pomysłowa ta zawieszka z płyt CD, a jajo obłędne. Pozdrawiam i twórczego roku życzę.

    OdpowiedzUsuń
  20. To haftowane jajeczko wygląda świetnie, bardzo podoba mi się połączenie kolorów. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny pomysł na zawieszki :) A nie są duże na choince? Bo w sumie płyta jest spora. Pozdrawiam, Aga

    OdpowiedzUsuń
  22. Znów mogę podziwiać Twoje piękne wielkanocne jaja i teraz jeszcze nowy wytworek, też wspaniały.
    ja zastanawiam się, co zrobić ze starymi płytami. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  23. Podoba mi się Aniu Twoje takie tematyczne podejście do zabawy :-) Nie mogę się doczekać kolejnych choinek a jajem jestem zauroczona, ma świetne kolory :-)
    Serdecznie Cię pozdrawiam i dziękuję, że do mnie zaglądasz :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Aniu pomysł na wykorzystanie płyty CD bardzo mi się podoba!! Świetny kursik, dokładnie wszystko wytłumaczyłaś, zapiszę sobie :). A błędami nie przejmuj się, człowiek na nich się uczy :). I kolejne cudne jajko. Wspaniałe prace kochana, aż miło oglądać :).
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  25. Aniu, zawieszka na płycie super pomysłowa! Na pierwszy rzut oka pomyślałam, że to medalion. Bardzo mi się podoba :) Jajo piękne, już tyle ich stworzylas że chyba to czas by je opatentować :) Wszystkiego najwspanialszego w Nowym Roku i samych twórczych pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
  26. Cudności prace, dla mnie nie do przejścia, szalenie pracochłonne i precyzji wymagające. Podziwiam tym bardziej!
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  27. Rewelacyjny tutek!!! Gdyby nie haft, to nawet ja bym zrobiła :-D Super te prace! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  28. Super zawieszka, a jajeczko rewelacja, kolory takie żywe wiosenne :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetne prace Aniu , brawo za kreatywnośc :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Cudne prace. Na bank skorzystam z kursu na zawieszkę z płyty CD - genialne! Pozdrawiam SylwiaB

    OdpowiedzUsuń
  31. Aniu, Twoje hafciki są piękne i bardzo starannie zrobione. Przepis na zawieszke skonstruowana na płycie świetny. Okazala jest Twoja galeria haftowanych pisanek. Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  32. Aniu, Twoje hafciki są piękne i bardzo starannie zrobione. Przepis na zawieszke skonstruowana na płycie świetny. Okazala jest Twoja galeria haftowanych pisanek. Podziwiam.

    OdpowiedzUsuń
  33. Z wielkim zainteresowaniem obejrzałam Twoje prace.Są śliczne. Pomysł z zawieszką bardzo fajny. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  34. Przecudne prace!!! Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ależ u Ciebie Aniu kolorowo. Śliczne prace stworzyłaś. Wymyślona przez Ciebie zawieszka bardzo mi się podoba, świetny pomysł z jej wykonaniem. Płyty to fajny materiał do tworzenia. Wszystkie jajeczka piękne. Przypominają nam o zbliżających się nowych świętach:))
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  36. Aniu wszystkie prace są bardzo ciepłe, kolorowe i z wielką przyjemnością się na nie patrzy. Bardzo fajny pomysł na zawieszki z płyt CD, wyglądają bardzo ciekawie, coś innego :) Lubię takie nietypowe i pomysłowe rozwiązania :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Masz wspaniałe pomysły na te wszystkie dekoracje. Tylko podziwiać i brać przykład. Hafciki, które wykorzystujesz w swoich ozdobach zachwycają. Jak zwykle jestem zauroczona .Pozdrawiam i serdeczności posyłam.

    OdpowiedzUsuń
  38. Aniu, piękne prace przygotowałaś na oba święta :) Bardzo podobają mi się Twoje haftowane jaja, ale zawieszki też są piękne (bo haftowane). Podziwiam i pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Widać Aniu, ze nie lubisz się nudzić- wiele, różnorodnych, pięknych prac powstaje, tak jest i tym razem:)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  40. Mimo przeciwności z opresji wyszłaś cało bo zawieszka prezentuje się rewelacyjnie!!!😍😍😍 Bardzo mi się podoba❤ dzięki za tutorial, może i ja się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  41. Aniu...muszę przyznać że miałaś rewelacyjny pomysł z wykonaniem ozdoby,
    przy użyciu płyty cd.
    Bardzo czytelny kursik, na pewno z niego skorzystam :)
    Bardzo się cieszę, że nadal będziesz się z nami bawić w choince
    i z radością będę oglądać Twoje prace w galerii:)
    Pozdrawiam ciepło.
    K.

    OdpowiedzUsuń
  42. Aniu Twoje bombki i jajka prezentują się doskonale!, wiem, że wymagasz od siebie i to jest dobre! Ale ja nie dostrzegam tych błędów, tak jest przy rekodziele. Śliczne prace powstały :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Piękne Pani prace. Dziękuję za kursik, właśnie szukałam jak robicie panie te zawieszki.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...