Obserwatorzy

piątek, 15 stycznia 2021

Koronkowa pandemia - zasady i inspiracje na styczeń

 Witam Was

Jak już wiecie, kończy się nasza całoroczna zabawa "Abecadło z igły spadło" . Wyszywałyśmy już ostatni, 6 wzór - podsumowanie pojawi się lada dzień. 

Ale nie zostawimy Was bez zabawy. Ponieważ ubiegły, nie najlepszy rok, upłynął nam pod znakiem pandemii więc postanowiłyśmy zorganizować własną, zdecydowanie pozytywną pandemię! 

Zapraszamy Was do nowej zabawy pod nazwą "Koronkowa pandemia".


I tradycyjnie kilka zasad. 
1.Jak widać na banerku organizatorki są trzy:
 Justynka , Ola i Ja

 2. O tym, że osoby biorące udział w zabawie powinny   zamieścić  banerek z linkiem do zasad na pasku bocznym  swojego bloga, przypominać chyba nie muszę.

A o co w tym chodzi ???

3. Otóż nasza zabawa opiera się na dwóch technikach:  szydełko i frywolitka. 
4. Robimy koronkowe ozdoby na choinkę w tych dwóch  technikach. Bombki, śnieżynki, dzwonki, aniołki, choinki, co komu w duszy gra…, kształt i forma dowolna, ale musi to być ręcznie robiona koronka.
5. Każdy robi co chce i ile chce.
6. 15 dnia miesiąca dwie z nas będą Wam podawały nasze   inspiracje wraz z linkiem do wzoru, lub sam wzór. 
7. Inspiracje zawsze będą dwie, jedna na szydełko, druga na frywolitkę, możecie z nich skorzystać, ale nie musicie.
8. Pod postem zostanie umieszczona żabka do linkowania swoich prac, czynna do 13 dnia następnego miesiąca.
9. 15 dnia miesiąca ukaże się podsumowanie prac z poprzedniego miesiąca, nowy temat na dany miesiąc wraz z nową żabką. 


I na ten moment to chyba wszystko, jak coś niejasne, to pytać. 

###########################################

A poniżej już inspiracje na styczeń przygotowane przez Olę

Witam wszystkich w nowej zabawie, mam nadzieję, że nasz wspólny pomysł przypadnie Wam do gustu i odczarujemy Nowy Rok a w grudniu nasze drzewka przystroją się w koronkowe dodatki.

Jako styczniową inspirację szydełkową proponuję

śnieżynki autorstwa Julii Hart - Draiguny (blog>> Instagram>>) 

Przyznam, że mnie osobiście oczarowały i wydziergałam ich całkiem spory stosik. Polecam dwa – bardzo podobne do siebie, jeżeli chodzi o technikę - darmowe wzory wykorzystujące słupki reliefowe.

Wzór pierwszy:  Wispvale Snowflak


Wzór  i  wskazówki od autorki znajdziecie na stronie autorki tutaj>>


Wzór drugi: Wispweave Snowflake


Wzór  i  wskazówki tutaj>>  a tutaj>> filmik autorstwa Robótki Ręczne.

I jeszcze jedno zdjęcie dla porównania obu wzorów:


Justynka  natomiast przygotowała "gacie" na bombkę w technice frywolitki.

Styczeń i frywolitka to mój temat. Plan mam aby co miesiąc powstały bombki ozdobione koronką, czyli tzw. frywolne gacie, bo potem w grudniu nigdy mi nie wystarcza czasu, aby zrobić to co bym chciała. Startujemy więc, a postanowiłam zacząć delikatnie, od powszechnie znanego wzoru, tzw. "klasyki frywolitki". Nie jestem w stanie podać autora, bo pojawia się ten wzór już w bardzo starych opisach. Wykorzystywany jest do m.in  zakończeń serwetek, ale także i w biżuterii. 

To bardzo proszę, takie bombki przygotowałam:

 

Wzór prosty, każda frywolitanka, która umie zrobić kółko i łuczek potrafi go wykonać. 

Podobne bombki możecie podziwiać na wielu blogach, jednak chciałabym Wam jeszcze pokazać drugą wersję tego wzoru, taką trochę zawiniętą. 


Pierwszy raz zobaczyłam ją na blogu Renulka TUTAJ

Mam nadzieję, że odrobinę Was zainspirowałam, ale oczywiście możecie zrobić koronkowe prace w zupełnie innych wzorach :-) 

To jeszcze zdjęcie rodzinne:


Jeżeli potrzebujecie więcej wyjaśnień, to zapraszam do siebie po trochę więcej szczegółów


To jak znajdą się chętni na taką zabawę?? Mamy nadzieję, że tak :-)
Odczarujmy Nowy Rok!

Pozdrawiam w imieniu Justynki, swoim i Oli





44 komentarze:

  1. Ja to tylko podziwiam:-) ale publiczność też jest potrzebna:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wprawdzie postanowiłam w tym roku chwycić za szydełko, ale jako początkująca zajmę się prostymi wzorami🤨Z przyjemnością pooglądam Wasze piękne prace. Zarówno śnieżynki jak i gaciowe bombki są zachwycające🤩🤩🤩Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Wchodzę w to obiema rękami. Szydełko to moja druga miłość po hafcie.
    Ps. Ponieważ jestem niemowlakiem w blogosferze, to chyba nie wiem jak zamieścić baner na pasku bocznym ;)
    Pozdrawiam SylwiaB

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja tez p[orobię za publiczność, bo do tego to ma 2 lewe;-D

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł na zabawę. Ja w tym roku to postanowiłam zabrac się za szydełkowe cale :D ale trzymam za Was kciuki!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wprawdzie szydełko nie jest mi obce, ale nie jest to moja ulubiona technika więc tym razem powiększam "klub kibica" :)
    Wasze prace z przyjemnością będę podziwiać.

    OdpowiedzUsuń
  7. To ja razem chcę " ODCZAROWAĆ NOWY ROK" i zapisuje się na to wspólne supłanie czółenkami i szydełkowanie,Czółenka już opanowałam a szydełkowanie może się nauczę i je polubię. Wszystkie Wasze inspiracje ogromnie mi się podobają, są piękne. Zatem już biegnę wstawić banerek do zabawy. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawa zabawa Aniu. Szydełko nie jest mi obce. Ale frywolitki nigdy nie robiłam. Może to okazja żeby spróbować? Banerek porywam ale nie obiecuję, czy będę systematycznie dziergać. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Radość moja jest wielka, bo myślałam, że zabawy z frywolitką zostały odstawione na jakiś czas.
    Zapisuję się natychmiast i mobilizuję siły do frywolenia, a może i za szydełko chwycę nie tylko jakoformę pomocnika frywolenia.
    Wspaniałe inspiracje przygotowałyście i fajne wzory.
    Porywam banerek i linki do wzorów.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy łapacze do okna na kole też można do tego wyzwania zaliczyć? Jeśli tak to się zgłaszam, bo zamierzam kilka zrobić. Na choinkę parę rzeczy na szydełku też planuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. łapacze się niestety nie nadają co prawda koronka, ale ma być na choinkę :-)

      Usuń
  11. Uwielbiam "naszą blogosferę" :-) Te pomysły, dyskusje i potem konsekwencja w wykonaniu mnie zachwyca. Za każdym razem się dziwię, że osoby z różnych części kraju i nie tylko, w różnym wieku itd się jednoczą w realizcji celu. Za każdym razem jestem pod wrażeniem :-) Aniu, bardzo Ci dziękuję, że zgodziłaś się dołączyć i poprowadzić zabawę. Bardzo, ale to bardzo się cieszę :-)
    Pozdrawiam serdecznie :) i czekam na efekty :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Gramy!
    Podpisuję się pod zdaniem Klimju w całej rozciągłości!
    Nasz rewir blogosfery jest niesamowity.
    Łączy ponad podziałami.

    I tylko i wyłącznie dlatego, mimo, że uważam iż szydełkiem to można sobie raczej wydłubać oko niż co innego ;)
    spróbuję zmierzyć się z tematem :)))

    OdpowiedzUsuń
  13. Zabawa wspaniała i odczaruje słowo, które nas prześladuje ;) Chętnie będę kibicować i podziwiać, ale niestety nie nadaję się do dziergania na gwizdek ;)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Będzie się działo! Uwielbiam wszelkie koronki. Będę kibicowała i podziwiała:)))
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie się zapisuję na tą zabawę. Przed świętami dużo supłam frywolitkowych
    ozdób na choinkę. Potem jest czym obdarować rodzinę lub znajomych.
    Może przegonimy wspólnie tego paskudnego wirusa i będzie normalnie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pomysł na zabawę :).

    Dziewczyny pokazały piękne inspiracje :).

    Ja tym razem będę tylko podglądać, bo nie potrafię szydełkować...

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziewczyny jesteście niesamowite!! Zabawa zapowiada się ciekawie, taka pandemia to może być :))). Piękne inspiracje pokazałyście. Chętnie wszystkim uczestnikom pokibicuję :))). Oj będą śliczne prace :)).
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja tylko popatrzę. Frywolitki to dla mnie mistrzostwo świata. Podziwiam dziewczyny które umieją to robić.

    OdpowiedzUsuń
  19. Z przyjemnością będę Wam kibicować:)
    Uściski Aniu.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zawsze marzyło mi się ubranie choinki w szydełkowe ozdoby, ale za cienka jestem na razie... za to chętnie pooglądam Wasze inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja też będę tylko kibicować i podziwiać, Aniu.

    OdpowiedzUsuń
  22. Aniu nie obiecuję, ale te gwiazdki podziwiałam już w ubiegłym roku, więc może, może;) buziaki

    OdpowiedzUsuń
  23. Wow, będzie się działo! Będę kibicowała.
    Pozdrawiam Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Aniu no strzał w 10 do mobilizacji !!! W zeszłym roku nie zrobiłam ani jeden sniezynki na szydełku wiec spróbuje w tym roku sie zebrać :) frywolitka to nie moja bajka wiec bede do niej wzdychać Hihi :) ale sie ciesze !!!:):):)

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudowna frywolitka, bede podziwiać :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Podoba mi się ta zabawa :) Chętnie zrobiłabym coś frywolitkowego, ale jeszcze niestety nie umiem:( Za to szydełko jest dla mnie bardziej przyjazne to może spróbuję. Na razie zabrałam obrazek i powiesiłam u siebie na blogu, a co będzie dalej, czas pokaże.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Tegoroczna choinka rozebrana więc czas najwyższy odświeżyć garderobę przed kolejnym strojeniem ;-) Mam nadzieję, że będziemy się dobrze bawić i ten "fun" jest w tym wszystkim najważniejszy. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ciekawa i fajna zabawa , będę robić ozdoby choinkowe ale swoim rytmem, mam już 3 zabawy i starczy, będę kibicem.

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo ciekawy pomysł, na pewno powstaną piękne prace. Już po inspiracjach widać, że będzie się działo, te koronki są śliczne.
    Te techniki są mi obce, choć bardzo mi się podobają, w związku z czym będę tylko podziwiać. Niestety nie mam czasu i chęci na naukę czegoś nowego :-(. Buziolki

    OdpowiedzUsuń
  30. Oj będzie się u Was działo. Żałuję że nie potrafię tych technik z szydełka czy czółenka bo chętnie bym sobie coś stworzyła w bieli na choinkę. Bedę kibicować i podziwiać, a jak któraś będzie miała dużo to może odkupię hihi. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciągle coś supłam ,więc zabawa dla mnie.Dziękuję za inspiracje.

    OdpowiedzUsuń
  32. Zabawa świetna i już oczami wyobraźni widzę te wspaniałości wydziergane szydełkiem i czółenkiem. Banerek porywam oczywiście i postaram się cos wydziergać, chociaż proste wzory szydełkowe. Frywolitka niestety nie dla mnie bo jestem "za cienki Bolek", za to podziwiać Wasze prace będę nieustannie. Pozdrawiam Aniu serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Z ciekawością zapisuje się do zabawy. Ustaliłam z córką zmianę dekoracji choinkowych w tym roku, więc mam jeszcze większą motywacje do wykonania szydełkowych zdób na Boże Narodzenie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  34. Szydełko mnie nie lubi, a frywolitki bardzo mi się podobają, więc będę kibicować :-)

    OdpowiedzUsuń
  35. Obiecałam sobie że już nie zapiszę się na żadne zabawy, ale temat tak mi się podoba 😉 to są moje klimaty, postaram się dotrzymać kroku i bawić się razem z Wami 🙂 jak tylko będę miała możliwość to wstawię banerek u siebie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  36. Z ogromną chęcią zapisuję się, większość ozdób choinkowych są wykonane przez moją mamę bo ja wiecznie nie mam czasu , więc jest motywacja żeby wykonać swoimi "łapkami". Frywoliki są dla mnie tajemną magią może kiedyś się nauczę , więc zostanę przy szydełku. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja frywolitki nie tykam, kiedyś próbowałam i niestety tylko się złościłam, a nie o to przecież chodzi ;) Ale szydełkowe gwiazdeczki i bombki lubię robić więc banerek porywam :)a frywolitki będę podziwiać :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Czy mogę jeszcze dołączyć do zabawy ?:)
    Szydełko nie jest mi obce a frywolitkę będę podziwiała:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Udało się w styczniu to i może w innych miesiącach ;)
    śnieżynki piękne, a frywolitki mogę tylko pozazdrościć bo jak nic i w tym roku się jej nie nauczę ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  40. Świetny pomysł na zabawę, jeśli nie za późno, to z przyjemnością dołączyłabym do zabawy i śnieżyłabym głównie czółenkiem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. Bardzo fajny pomysł. Z powodu chronicznego braku czasu po cichu będę kibicować. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  42. Aniu, tę zabawę to chyba dla mnie wymyśliłaś :) Dziękuję, bardzo chętnie wezmę udział. Niestety nie dam rady "frywolitkowąć", ale szydełkowe śnieżynki dam radę tworzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Uwielbiam śnieżynki i frywolitkowe i szydełkowe. Frywolitkować nie umiem ale szydełkiem spróbuję :) dołączam się :*

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...