Obserwatorzy

czwartek, 1 marca 2018

Kartki przez cały rok - marzec 2018

Witam Was

Zgodnie z naszą rozpiską tematów - TU  - w marcu przygotujemy kartki w innej technice. Dla niektórych nie będzie to żadna nowość, ale myślę że sporo z Was nie robiło jeszcze takich kartek. 
Technika jaką chcę Wam zaproponować pozwala świetnie zagospodarować ścinki papierów.
A nazywa się Iris Folding
Banerk dla Was na ten miesiąc, na którym znajdują się moje kartki. 




Wikipedia mówi na ten temat :
Iris folding – sztuka wykonywania wzorów z kolorowych, nachodzących na siebie pasków papieru w taki sposób, aby środek wzoru tworzył irys - kształt przypominający przysłony fotograficznej.
Iris folding zapoczątkowano w Holandii, gdzie młodzi rzemieślnicy tworzyli swoje własne wzory używając odciętego z kopert papieru. Dzisiaj, twórcy używają jakichkolwiek, lekkich papierów, takich jak ścinki, papier do origami, papier pakowy, koperty lub strony z kolorowych czasopism. Czasem używa się także wstążek.
Do wykonania iris folding są używane wzory, paski papieru, taśma klejąca, nożyczki (lub inne tnące narzędzia) i tymczasowa taśma w stylu taśmy pakowej. Taśma pakowa używana jest do przytrzymania formy w jednym miejscu podczas, gdy rzemieślnik wykonuje pracę

Kursu nie będę robiła bo jest ich mnóstwo w sieci
Kursy :

Tu kursik naszej Inki  z Rogatego 

i kolejny 


Szablony znajdziecie  TU lub TU.   Można sobie też taki szablon przygotować samemu pod konkretny wykrojnik.
 Ja dla ułatwienia  koloruję sobie taki szablon kredkami. Jak ktoś chce może oczywiście skorzystać z moich szablonów, wg których zrobiłam marcowe kartki . Cyferki oznaczają kolejność przyklejania pasków, czyli w serduszku 1a,1b,1c,2a,2b....8c







I mała uwaga, jeżeli wyklejacie cienkim papierem np.  do pakowania prezentu, zginamy paski na pół. Jeżeli natomiast wyklejacie resztkami grubszych papierów scrapowych to  kleimy pojedynczo bez zaginania. 

Kilka fotek jak powstawała kartka z serduszkiem





I gotowa kartka. Użyłam w niej ścinków papieru scrapowego o gramaturze 220 g




Kartka bożonarodzeniowa , w której wykorzystałam darmowe papiery do wydruku z Papierowego Potwora, do pobrania TUTAJ 




W kartkach wielkanocnych użyłam papieru do pakowania prezentów.



Na ostatniej kartce coś mi się pomyliły kolory, niestety widać to dopiero po zakończeniu pracy i odwróceniu na prawą  stronę. Zostawiłam jak jest i umówmy się że tak miało być :-)


I jeszcze kolaż moich marcowych kartek. 




No to jak dziewczyny...podejmujecie wyzwanie z nową techniką ?? Mam cichą nadzieję, że frekwencja w marcu drastycznie nie spadnie :-)
Życzę Wszystkim powodzenia, żabka głodna już czeka na Wasze kartki. 









49 komentarzy:

  1. Nigdy jeszcze tego nie robiłam, ale to dlatego że jakoś ta technika w ogóle do mnie nie przemawia. Ale odpuścić nie odpuszczę, co najwyżej zrobię tylko jedną kartkę i już :)

    OdpowiedzUsuń
  2. och ty....dla mnie to trudne, ale coś podziałam!:-D

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla mnie na szczęście nie jest nowa, zresztą nawet gdyby była i tak bym się z Tobą bawiła;) Anuś, u Ciebie jest wszystko dokładnie wyjaśnione, podane jak na tacy, więc na pewno nikt nie będzie miał problemu.
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne karteczki, technika znana, powstaną trzy i zapewne znowu na sam koniec miesiąca:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow. Jak dla mnie trudna technika tym razem, ale spróbuję może coś się uda zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  6. No i masz he he to nie tylko nowa technika, ale i póki co dla mnie czarna magia he he Ale nie poddaję się, jakoś to rozgryzę;) Na pewno powstanie karteczka, ale czy też trzy to nie wiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu zrobiłam jedną w ubiegłym roku i chętnie jeszcze poćwiczę:)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajnie!!! Kiedyś, dawno temu robiłam z moimi małymi jeszcze chłopakami:)) Pewnie teraz dziewczyny się dołączą do pracy:) Super temat, a i ścinków sie troszkę pozbędziemy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. O matko, dla mnie czarna magia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście spróbuję, bo Twoja kartka z bombką mnie całkowicie zauroczyła :)

      Usuń
  10. Jeszcze nie próbowałam tej techniki więc teraz mam okazję :) Ścinków u mnie nie brakuje więc chętnie się pobawię. Super temat Aniu! Dziękuję za wskazówki i mocno ściskam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Śliczności karteczki :) Z techniką już troszkę się znamy, więc powinnam dać radę - haha :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoje karteczki śliczne. Ta technika to dla mnie nowość same czary mary. Będę próbować może się uda:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie poddam się, ale szału nie będzie.;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super! Tą techniką już pracowałam. Na dodatek robiłam takie kartki również z dziećmi - bardzo szybko łapią o co chodzi. :)
    Kocham Cię za ten temat :) Chętnie wrócę do tej techniki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Już pierwsze próby w tej technice poczyniłam. Czas sobie przypomnieć.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe wyzwanie. Ciekawa technika o której już wcześniej wiedziałam i co nieco poczytałam. Niedługo pokażę efekty mojej pracy. Pozdrawiam.(Tak prawdę mówiąc to myślałam, że ta nowa technika to może będzie haft matematyczny).

    OdpowiedzUsuń
  17. Kilka lat temu spróbowałam tej techniki, bo spodobał mi się efekt końcowy, ale szczerze mówiąc sama technika mnie nie zachwyciła.
    Niemniej karteczka jakaś powstanie, bo się nie poddam.
    Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękne karteczki, Aniu! Ta bożonarodzeniowa z bombką mnie zachwyciła :-)
    A z iris folding już się znamy, więc na pewno karteczka będzie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Obstawiałam inny temat no cóż pomyliłam się:-D Nie bardzo widzę te karteczki u siebie w marcu ale choć jedną postaram się zrobić-nie robiłam nigdy iris folding i jakoś nie widzę tej techniki u siebie, wolę jednak hafcik ale spróbuję. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Aniu poszalałaś. Powstanie jakie$ jajco bo to taki czas. Pozdrawim

    OdpowiedzUsuń
  21. Właśnie wczoraj zastanawiałam się co przyniesie kolejne bingo a tu inna niespodzianka .
    Zabieram się do pracy , pierwszy raz z nową techniką .Pozdrawiam Aniu

    OdpowiedzUsuń
  22. Dla mnie to nowość, no ale trzeba się rozwijać;-) Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  23. super, już dawno miałam zamiar zmierzyć się z ta techniką, mam nawet w gazetce kurs naszej Inki na kartke tego typu. Więc z przyjemnością po raz pierwszy zrobię i taką karteczkę :)k

    OdpowiedzUsuń
  24. No właśnie, Papierowy Potwór - muszę zapamiętać. Kartki bardzo efektowne :-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Aniu, jestem trochę przerażona, ale oczywiście nie odpuszczę zabawy.
    Twoje kartki są piękne, będę się wzorować.
    Ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
  26. O rany ! Spróbuję podjąć wyzwanie ,ale 3 kartek tym razem nie obiecuję wykonać ;-)

    OdpowiedzUsuń
  27. Jakbyś czytała mi w myślach, Aniu, chciałam tego spróbować, serio :-)
    Wprawdzie w postanowieniach noworocznych napisałam, że chciałabym spróbować haftu matematycznego i quillingu, gdyż nie wiedziałam, czy przy wszystkich zabawach starczy mi czasu na cokolwiek innego - zupełnie nowego dla mnie, a zrobiłam już nawet box, więc do dzieła :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. No masz ... i co tu począć? Nigdy w tej technice nic nie robiłam. Ale spróbuję, a co mi tam :-) :-) :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Aniu powiem Ci szczerze że bałam się że właśnie to będzie w marcu i się nie pomyliłam -:)boję się trochę,bo nigdy nie próbowałam Iris folding,ale Twoje kartki są tak cudne że chyba jakąś zrobię :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  30. Znajoma technika i jakos odstawiona na ból wiec chetnie cos podziałam s tej dziedzinie, dzieki Aniu :) a karteczki sliczne, ostatnia z jajem mnie urzekła :) sciskam!

    OdpowiedzUsuń
  31. Nigdy nie stosowałam tej techniki ;) Na pewno podejmę wyzwanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie widziałam jeszcze takich a bardzo fajny efekt:)

    OdpowiedzUsuń
  33. Witam cię bardzo serdecznie w ten mroźny i zimna dzień Bardzo podoba mi się to co tutaj widzę jest kreatywnie i to jest ogromny plus a więc życzę ci tworzenia kolejnych fantastycznych i kreatywnych pracy pozdrawiam bardzo serdecznie i życzę przyjemnego weekendu

    Gdybyś miała ochotę to serdecznie zapraszam Cię na bloga swojej Przyjaciółki , która również jak i Ty chwyta piękne obrazy w swój obiektyw i pisze posty płynące prosto z serca dla drugiego człowieka .

    ---> odnowionaja.blogspot.com

    Pozdrawiam bardzo serdecznie Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Kiedyś widziałam kartki wykonane tą techniką, ale jakoś tak nie wgryzałam się, jak powstały.
    Nie wygladają na skomplikowane :)
    Pozdrawiam
    Najbardziej podoba mi się serduszko - świetne kolory.

    OdpowiedzUsuń
  35. Widziałam kartki robione taką techniką ale sama nigdy jej nie spróbowałam. Fajnie, że dzięki Tobie zostanę trochę do tego "zmuszona" hihi :).

    Aniu śliczne kartki zrobiłaś :).

    OdpowiedzUsuń
  36. Aniu jak zwykle karteczki pierwsza klasa - nic im zarzucić nie można. Iris folding jeszcze nie próbowałam, ale końca miesiąca mam jeszcze sporo czasu więc kto wie, może zdążę :)

    OdpowiedzUsuń
  37. No to pięknie, ale chyba da się ogarnąć. Będzie się działo i ja też dam radę :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  38. Jestem zaskoczona:-) ale w sumie to zawsze chciałam spróbować tych wyklejanek a Twoje karteczki są dodatkową zachętą. Buziaki Aniu:-)

    OdpowiedzUsuń
  39. Kilka karteczek w tej technice spłodziłam, jest jak piszesz, fajnie, wbrew pozorom łatwo i przyjemnie. Mam nadzieję, że w przerwie czegoś tam ;) dziabnę choć jedną :)
    Uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  40. No cóż... Kiedyś spotkałam się z tą techniką, ale zdaje się nie robiłam nic w niej ;) Jeśli wystarczy mi czasu to zabiorę się za jakąś karteczkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. Śliczne kartki przygotowałaś w tej technice, Aniu. Robiłam kiedyś(jeszcze przed prowadzeniem bloga) w tej technice kartki z choinkami i bombkami, fajna zabawa. Pozdrawiam gorąco:)

    OdpowiedzUsuń
  42. no spróbuję sił i coś stworzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  43. Zawsze chciałam spróbować tej techniki, teraz mam super motywację do działania :) Dziękuję Aniu!

    OdpowiedzUsuń
  44. Kurcze...po przeczytaniu...szok !!!
    Panika,że to nie dla mnie,ale wykonałam :)
    Wszak poszłam po łatwiejszej dróżce ...
    Kartka wykonana,po obfoceniu trafi do Twojego Żabolka :)
    :)***

    OdpowiedzUsuń
  45. Zrobiłam, wstawiłam , kartkę tą techniką robiłam poraz pierwszy i nie do końca jestem z niej zadowolona. Następna pewnie będzie lepsza. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  46. Aniu przepraszam, ale w tym miesiącu tylko jedna kartka.
    Pozdrawiam serdecznie Aniu

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...