Obserwatorzy

sobota, 1 czerwca 2019

Książki, recenzja i podsumowanie czytelnicze maj.

Witam Was 

Dziś trochę nietypowo, bo będzie o książkach. 
Jak wiecie od jakiegoś czasu  "bawię się" szydełkiem. Zafascynowały mnie tak popularne ostatnio chusty z motków ombre.  Ale generalnie to ja zawsze bardziej lubiłam druty niż szydełko. Niestety o ile kursów na szydełkowe chusty  jest w sieci mnóstwo, o tyle na druty jest ich niewiele.
  
I tu z pomocą przyszło nam Wydawnictwo RM , które wydało bardzo fajną książkę autorstwa Laura Strutt
Modne projekty na drutach Chusty i Szale



Zostałam poproszona o recenzję książki, co też niniejszym czynię. 

Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, książka bardzo fajnie wydana, na białym dość grubym i matowym papierze.  W środku bogato ilustrowana


Ważne informacje  rady i wskazówki wyeksponowane w kolorowych tabelkach 



Całość modeli podzielona na trzy rozdziały  Wyraziste i piękne, Ciepłe i luksusowe, Neutralne i naturalne.  


Tu prawdę mówiąc nie wiem  jaki był cel takiego podziału.  Wg  mnie bardziej zasadny byłby podział modeli wg stopnia trudności. 

Książkę bym poleciła osobom zaczynającym przygodę z drutami. Znalazło się w niej sporo informacji podstawowych : co jest potrzebne , jak nabierać oczka, jak wykonać podstawowe ściegi , jak zakończyć robótkę. 




Poszczególne modele zawierają oprócz zdjęcia,  podstawowe materiały i  dokładny opis wykonania. 


Myślę, że zarówno osoby początkujące  jak i te bardziej zaawansowane w dzierganiu na drutach znajdą dla siebie odpowiedni model. Cena jest  adekwatna do zawartości, a obecnie sprzedawana jest z 17% rabatem.

Wydawnictwo RM   ma w swojej ofercie sporo książek o tematyce rękodzielniczej. Poczynając od drutów i szydełka , poprzez wzory frywolitkowe i  haft a na decoupage i biżuterii kończąc. 
Zajrzyjcie, może znajdziecie coś dla siebie. 



********************************
 Jeżeli chodzi o moje podsumowanie w wyzwaniu czytelniczym w maju,  to znowu bardzo słabo.  



Ten miesiąc wybitnie nie sprzyjał czytaniu. Przeczytałam  tylko dwie książki na łączną sumę  644  stron, co daje 21 stron dziennie. 


Od początku roku łącznie  4.533 strony co daje dziennie 30 stron. 
Krótkie opisy wydawcy i moje odczucia. 


Kolejna książka Krystyny Mirek, specjalnie mnie nie porwała. Nie było efektu "muszę dziś  przeczytać do końca". Poza tym okazało się, że książka jest poniekąd nawiązaniem do wcześniejszej "Szczęście all inclusive".  Nie mniej jednak czyta się  przyjemnie.  



Najnowsza  książka Katarzyny Michalak, kontynuacja "Pisarki"  ( pisałam o niej TUTAJ ). Jak wszystkie książki tej autorki czyta się lekko i przyjemnie, ale tu nie było efektu WOW, spokojnie mogłam odłożyć i wrócić za kilka dni.  

I na dziś wszystko, przypominam że czerwcowa żabka już czeka na Wasze kartki z motylkami i ptaszkami  TUTAJ

Z okazji Dnia Dziecka składam Wam serdeczne życzenia, wszak każda z nas ma w sobie coś z dziecka :-)

Pozdrawiam Wszystkich serdecznie i życzę Wam udanego słonecznego weekendu.

15 komentarzy:

  1. Aniu dziękuje za życzenia :D i Tobie życzę dziecięcej radości
    dzięki za recenzje- nie czytałam ani jednej, wiec zobaczę czy u nas jest dostępna
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Aniu:) Tobie również wszystkiego naj!
    Żadnej z książek nie czytałam, chociaż autorki znam. Ja w tym miesiącu też mniej przeczytałam, co mnie bardzo smuci.
    Buziaczki Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe ksiażki, nie znam zadnej.Z drutami jestem na bakier umiem tylko prawe i lewe oczka,
    i to albo mi się rozwlekają albo są za ciasne. No, ogólnie chyba się z drutami nie lubimy.
    Z karteczkami ostatnio też jestem w lesie :( Może uda mi sie w końcu z wszystkim an czas zdążyć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, dla Ciebie też wszystkiego najlepszego w tym dniu.

    OdpowiedzUsuń
  5. To i ja dołączę do życzeń z okazji Dnia Dziecka, żebyśmy umieli zawsze znaleźć w sobie dziecinną radość :-) A wydawnictwo ciekawe, chociaż ja nie mam przekonania do drutów, jakoś bardziej wolę szydełko, ale kto wie? Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu za życzenia dziękuję i Tobie również posyłam :)) Bardzo fajna recenzja. Druty to odległy dla mnie temat, ale zaraz zajrzę do nich z ciekawości co tam jeszcze za książki mają :) Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna recenzja, teraz oczekuję efektów tej lektury - na pewno już wybrałaś odpowiedni model :) Miłej niedzieli Anulko!

    OdpowiedzUsuń
  8. Twoja recenzja jest bardzo zachęcająca, a książka wygląda na wartą uwagi. Osoby chcące spróbować swoich sił na drutach zapewne po nią sięgną :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za recenzję książek:)
    Nie mam za bardzo czasu na czytanie , ale "Zagubioną" akurat skończyłam czytać i muszę powiedzieć że baaardzo mi się podoba .
    Lubię takie lekrurki ,troszkę zagmatwane przez życie pisane:)
    Podobała mi się.
    Miłego i słonecznego dnia Aniu 🌞

    OdpowiedzUsuń
  10. Już wcześniej widziałam ten poradnik drutowy i zastanawiałam się czy go kupić. Jednak powstrzymałam się bo stwierdziłam, że przyda się bardziej początkującym a Twoja recenzja mnie w tym utwierdza. Co do pozostałych pozycji czytelniczych to jeszcze nie czytałam ale może kiedyś skuszę się na lekturę z tej dziedziny:)
    Moc pozdrowień:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajna recenzha i wiele przydatnych informacji.
    W maju słabo? ☺ Co Ty piszesz, ja to mam ostatnio słabo z czytaniem, ale się nadrobi. Kiedy zbytnio święci słońce na haftowanie, przyjemnie się czyta, zwłaszcza na plaży, na kocyku i w okularkach przeciwsłonecznych ☺.

    OdpowiedzUsuń
  12. "Gdzieś w każdym z nas jest dziecka ślad..."

    Marzy mi się chusta, ale mam za małe obręcze, trzeba będzie kupić taką w kształcie 8.

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu swietny post! Dzieki za te recenzje mi duzo daja :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki za życzenia, też wzajemnie przesyłam (trochę spóźnione) uściski dziecięce :) Pozdrawiam cieplutko :)
    Ach, no i oczywiście świetna recenzja, fajnie jest wiedzieć co można spotkać w środku książki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawe książki, a recenzja super! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...