Obserwatorzy

sobota, 31 grudnia 2022

Moje czytelnictwo w IV kwartale

 Witam Was

To ostatni dzień Starego Roku, tak więc będzie dziś trochę o moim czytelnictwie w IV kwartale. Co prawda nie biorę udziału w tym roku w żadnej zabawie czytelniczej, bo uznałam że czytam tak niewiele że to nie ma sensu. Dlatego moje podsumowania czytelnicze są tylko raz w kwartale. Ale robię je, bo niektóre z Was korzystają z moich podpowiedzi. Otóż  Czytam mało i w zasadzie literaturę obyczajową. Wychodzę z założenia, że książka powinna mnie odprężyć a nie żebym jeszcze musiała przy niej myśleć. Może to i literatura mało ambitna ale i tak jestem dumna z siebie że w ogóle czytam. Mam kilka ulubionych autorek. Są wśród nich Katarzyna Michalak (tu przeczytałam  wszystkie jej książki jakie wydała, poza ostatnią grudniową, którą już mam i która grzecznie czeka w kolejce) Uwielbiam też książki Magdaleny Kordel ( tu  przeczytałam prawie wszystkie jej książki poza ostatnią która też czeka w kolejce) Lubię też czytać Agatę Przybyłek, Krystynę Mirek i Joannę Tekieli. O dziwo mam jeszcze kilka swoich ulubionych autorek, ale nie to jest tematem tego posta. Co by ten post nie był taki bez banerka to zamieszczam takowy który pochodzi od Ani Jacewicz , gdzie znajdziecie wszystkie wytyczne do zabawy czytelniczej 2022. 


Jeżeli chodzi o moje czytelnictwo w IV kwartale 2022 roku to zarówno moje przeczytane książki jak i skrót ich fabuły znajdziecie poniżej. Nie był to jakiś kwartał z dużą ilością przeczytanych książek bo było ich tylko 4, na łączną  sumę 1.337 stron.


Czytałam średnio 14 stron dziennie, a poniżej już skrót przeczytanych przeze mnie książek .





Tak w zasadzie mogę Wam polecić wszystkie cztery pozycje. Trochę mi się ciągnęła ostatnia pozycja, bo sięga  swoją fabułą jeszcze przed I Wojnę Światową a ja nie przepadam za takimi książkami, ale może jest ktoś kto je lubi. 

Jeżeli chodzi o moje roczne czytelnictwo to jak widzicie w roku 2022 było tych książek 31, na łączną sumę 11.059 stron, co dało nam 30 stron dziennie. Nie jest to jakaś powalająca ilość, ale biorąc pod uwagę że "łapię wszystkie sroki za ogon" nie jest tak źle. 
 Rok mi w zasadzie upłynął pod hasłem jednej autorki, której przeczytałam tych książek aż 13 szt. czyli prawie 42% . Są to książki Agaty Przybyłek.


Przeczytałam po 3 książki




A reszta też godna polecenia, no może poza tą Jacka Galińskiego "Komórki się Pani pomyliły" jakoś mnie ona nie zachwyciła, więc polecić Wam jej nie mogą, chyba że ktoś lubi taką literaturę (kryminał na wesoło)


 
I jeżeli chodzi o książki to w zasadzie wszystko. Jako, że nie zwykłam pisać osobnego posta z życzeniami pozwólcie, że Wam tu złożę życzenia na Nowy Rok.



Pozdrawiam Wszystkich serdecznie i dziękuję że jesteście i komentujecie !!
 Do zobaczenia i usłyszenia w Nowym Roku. 





23 komentarze:

  1. Myślę, że to Bardzo dobry wynik w czytelnictwie. Podziwiam. Pozdrawiam gorąco i Szczęśliwego Nowego Roku życzę 🎊🍾

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekny wynik Aniu , oprócz tego jeszcze robotkujesz dużo, zabawy blogowe ogarniasz a czas nie jest z gumy.Dosiego Roku.Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo przeczytałaś książek. Dziękuję za życzenia i Tobie również tego samego życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wpadłam Aniu z życzeniami noworocznymi i od nich zacznę - szczęścia. pomyślności, zdrowia dla Ciebie i bliskich. Żebyś Aniu zawsze była usatysfakcjonowana w swoich poczynaniach:)))
    Nawiążę też do czytelniczego wpisu - sama uwielbiam czytać, ale w tym roku, podobnie jak u Ciebie, troszkę mniej. Nie jest to jednak dla mnie problem, bo czytam, gdy mam ochotę:)
    Chętnie zaglądam do polecanych książek. Lubię w zasadzie wszystkie rodzaje literatury, bo mam takie "fazy" tematyczne. Literaturę obyczajową też lubię:) Tak mocno drażni mnie powiedzenie niektórych ludzi - lubię dobrą książkę! Co to znaczy dobrą? Dobrą dla wypowiadającego się, czy dla mnie? Czuję taką wyższość w tych ludziach - ja czytam dobrą, ty nie! Dlatego Aniu uważam, że super jeżeli swoje książkowe "odkrycia" polecamy, chwalimy i cieszymy się z ich czytania. Bo to dla nas ma być odprężenie i rozrywka. A to, że komuś polecana książka nie przypada do gustu, to jego rzecz. Nie zrozum mnie źle, ja tylko tak jakoś nawiązując do czytania - wylałam swoje opinie u Ciebie.
    Czytajmy i cieszy się tym:)
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja lubię Aniu te Twoje podsumowania, wolę czytać polecane książki więc dzięki za kolejny rzut 😀 pięknego nowego roku Aniu i zdrowego !!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zbliżający się Nowy Rok niesie wszystkim nadzieję
    na uspokojenie, życzliwość i spełnienie marzeń.
    W te piękne i jedyne w roku chwile
    chcę złożyć najlepsze życzenia
    pogodnych, zdrowych i radosnych dni
    oraz szczęśliwego Nowego Roku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Popieram Cię Aniu w całej rozciągłości - czytam, bo lubię i to co lubię. Kiedyś próbowałam zmierzyć się z książką Olgi Tokarczuk, ale trudno, wolę pozostać ignorantką niż się męczyć. Lubię te same autorki co Ty, często podglądam coś nowego u Ciebie, dlatego pokazuj co czytasz. Przecież i tak jest tego dużo.
    Michalak ma tak dużo książek, że już zaczynam się gubić które czytałam, a które nie. Tym bardziej, że często moje bibliotekarki mówią - tego pani nie czytała?! Okazuje się, że nie ;) Za Ulatowską wciąż czekam i jakoś nie mam do niej szczęścia.
    Wszystkiego najlepszego dla Ciebie i Twoich bliskich na ten 2023 rok!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, myślę że Gąsiorowska Ci się spodoba, szczególnie: Primabalerina (tę Ci wyślę, bo mam własną, tylko że wydanie kieszonkowe), Karminowe serce, Niedokończona baśń, Szept syberyjskiego wiatru, Antykwariat spełnionych marzeń, Pamiętnik szeptuchy (troszkę mniej jej druga część, a trzeciej jeszcze nie czytałam). Buziaczki:)

      Usuń
  8. Wspaniały wynik czytelniczy :) do siego roku Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały wynik :)
    Ja w zasadzie nie czytam, ale słucham audiobooków i zapisuję ile książek wysłuchałam i ile mają one stron, gdybym miała je czytać.
    Teraz, gdy podsumowałam, to też osiągnęłam pokaźny wynik.
    Jeśli z polecanych książek znajdę coś w audiobookach, to chętnie posłucham.
    Dziękuję za życzenia i je w pełni odwzajemniam. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  10. Anusiu, życzę Ci samych szczęśliwych dni w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczęśliwego Nowego Roku!! oby był lepszy niz ten poprzedni :) Aniu dziękuje, ja korzystam z Waszych podpowiedzi, i choć czasami muszę odczekać, na wsi nie mamy takich nowości, a jak są to trzeba zapisać się do kolejki;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Aniu :-) wychodzę z założenia, że każdy czyta co lubi :-) fajnie, że czytasz :-)
    Wszelkiej pomyślności w Nowym Roku Ci życzę! Zdrowia i siły!
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku. Zaglądasz do mnie, wiec wiesz, że nie przepadam za literaturą obyczajową, ale tym razem może się skuszę na dwie z polecanych przez Ciebie książek. Jeśli tylko będą w bibliotece. Dziękuję, że zapisałaś się na zabawę u mnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Aniu, podziwiam! I tak przeczytałaś sporo. Ja lubię czytać, ale z braku czasu czytam sporadycznie i kilka książek leży już od lat i czekają na dokończenie. Ale sa tez takie , które przeczytam od razu po kupieniu nie patrząc na inne obowiązki. Nie znam większości tych obyczajowych, bo rzadko sięgam po nie. Ale kilka książek Moniki Szwai mam w swoim zbiorze. W tym 2023 roku życzę Ci realizacji planów i marzeń oraz nieustającego zdrowia😘

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny wynik czytelniczy ! Również życzę samych superaśnych dni w Nowym Roku, dużo zdrówka i czasu na spełnianie własnych marzeń i wyzwań rękodzielniczych :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Aniu, jesteś nad wyraz skromna. Taka ilość przeczytanych książek to imponujący wynik. Trzeba wziąć pod uwagę, że nie można bez reszty poświęcić się czytelnictwu bo przecież są codzienne życiowe obowiązki i oraz inne przyjemności:) Więc jestem pod wielkim wrażeniem Twojego wyniku, tym bardziej że ja nie mam czym się pochwalić.
    Dlatego w Nowym Roku życzę aby Twoje zasoby czytelnicze jeszcze bardziej się powiększyły. Ponadto wiele ciekawych pomysłów i udanych projektów rękodzielniczych no i oczywiście dobrego zdrowia:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślę, że w czytaniu chodzi przede wszystkim o radość i przyjemność :) jak pasuje komuś jedna książka w miesiącu to jest ok, a jak więcej - to też ok :D :D myślę, że ważne jest, żeby w ogóle czytać... ;) wszystkiego pozytywnego, inspirującego w nowym roku, dużo zdrowia i radości :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie zaczytany miałaś rok wielkie brawa - po takim podsumowaniu już wiem co lubisz ;) Wspaniałe autorki wiele książek ich znam - fajny pomysł na posta o autorach których poczytujemy choć hihi za niektórymi nie sposób nadążyć tak wiele książek piszą ostatnio ;) Aniu kolejnego zaczytanego roku i aby trafiały Ci się wspaniałe opowieści ( Tekieli - Moc krwi nie dla ciebie ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Muszę przyznać, że nie znam twórczości Agary Przybyłek i w końcu muszę to zmienić. Coś mi się wydaje, że polubię się z jej powieściami. Wszystkiego dobrego na Nowy Rok:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Aniu, z tej ekscytacji zapominałam ci złożyć wszystkiego najpiękniejszego na ten Nowy Rok.
    ps. zawsze podziwiałam twoje ilości przeczytanych kartek :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Czytać zawsze warto, nawet jeśli tylko jedną książkę na rok, a Twój wynik jest niczego sobie. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Aniu, naprawdę dobry czytelniczy wynik. Życzę Ci, abyś w tym roku natrafiała na same dobre książki. Uściski

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...