Obserwatorzy

czwartek, 22 października 2020

Rękodzieło i przysłowia szydełkiem

 Witam Was

W październiku  u  Splocika były do wyboru jak zawsze  dwa przysłowia 


Ja wybrałam przysłowie pierwsze 

Szewc bez butów chodzi, a czapnik bez czapki

I wiecie co, tak sobie myślę, że to przysłowie dotyczy chyba zdecydowanej większości rękodzielniczek. Bo tak w zasadzie większość prac jakie robimy wędruje na prezenty. Bierzemy udział w wielu zabawach ale nie zawsze to co robimy na wyzwanie ma u nas zastosowanie. 

Tak było też z moim dzisiejszymi pracami. Wszystkie powędrowały jako prezent urodzinowy dla mojej przyjaciółki. Były robione specjalnie dla niej. Czyli jednym słowem ja jako ten "szewc nadal nie mam butów"

A są to wszystko szydełkowe ozdoby na choinkę. To może najpierw zdjęcie zbiorcze, a potem trochę o nich napiszę. 


Na pierwszy ogień idą dzwonki na bazie akrylowej. Jest to mój i nie tylko mój debiut. Są to całkiem nowe wzory, opracowane przez Aurelię Lewicką w tym roku. 

Między innymi znajdziecie filmik TUTAJ , a kolejne wzory wyświetlą się z prawej strony. 



Kolejnym moim debiutem są zawieszki muchomorki. W oryginalnym filmiku, którego autorką jest "Proste jak drut", TUTAJ są robione z cienkiej włóczki, ale ja chciałam żeby były małe  więc zrobiłam z kordonka. Pamiętam że jak byłam dzieckiem to bombki muchomorki były moimi ulubionymi.




Moje grzybki muchomorki wędrują oczywiście na październikowe wyzwanie do Świrów Rękodzieła, gdzie tematem są grzyby właśnie.

 



 Kolejne to bombka "ananasek" i łezka na bazach akrylowych autorstwa oczywiście Aurelii Lewickiej. Oba wzory już robiłam w zeszłym roku.

BOMBKA, ŁEZKA  




Nowością i moją modyfikacją jest zrobienie na szczycie bombki kwiatka, który zrobiłam wg filmiku World  Bears  który znajdziecie TUTAJ



No i w zasadzie wszystko, jeszcze tylko zdjęcie na prawdziwej choince  w  październikowym słońcu :-)



Mam nadzieję, że Spolcik zaakceptuje moją interpretację przysłowia. 

I tradycyjnie jeszcze ogłoszenia 

1. Informuję że zabawa kartkowa w 2021 roku się odbędzie, mam już 19 mapek, a co ciekawe autorką 10 z nich jest Ania, która nigdy w tej zabawie nie brała udziału, więc tym bardziej chciałam jej bardzo podziękować.

Liczę na to, że otrzymam jeszcze kilka mapek tak aby w każdym miesiącu były po dwie mapki do wyboru. 




2. Dziękuję Wszystkim, którzy już przygarnęli większość moich niepotrzebnych przydasi, to co zastało znajdziecie TU. Niedługo pewnie znowu coś Wam oddam bo miejsc do sprzątania mam jeszcze sporo :-) 

3. Chciałam Was jeszcze serdecznie zaprosić na bloga Sylwii, która ostatnio wygrała u mnie wrześniowe karteczki. To sąsiadka naszej Agatki Baran, która ma bloga od niedawna, a znajdziecie ją pod tym linkiem https://panipaniuska.blogspot.com/

Pozdrawiam Was serdecznie, dziękuję że jesteście i  życzę Wam przede wszystkim zdrowia, uważajcie na siebie i nie dajcie się koronie !!



41 komentarzy:

  1. Aniu piękne sa Twoje szydełkowe prace.
    Robione na akrylowych formach nie wymagają usztywniania i to ich duża zaleta.Bardzo spodobały mi się grzybki i je chyba też zrobię, dzięki za namiary.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie ogarnęłaś zabawę, ozdoby śliczne, moje czekają na usztywnienie no i zakupiłam akrylowe bombki.Jakos powoli mi to idzie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu, wszystkie prace sa fantasyczne, ale mnie urzekły szydełkowe muchomorki :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne szydełkowe prace. Podziwiam taką umiejętność. Mnie najbardziej zauroczyły łezki. Zapisałam sobie filmik - może spróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne wszystkie ozdoby Aniu.
    Zauroczyły mnie muchomorki - w naszym domu na choince też wisiały bombki muchomorki.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo sprytne uzasadnienie!;)Zachwyciłam się wszystkimi ozdobami, ale to muchomorki zawsze kradną moje serce: i dziękuję za kurs, MUSZę je zrobić.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bombki muchomorki- podpisuję się- uwielbiałam! W ogóle grzyby kocham pod każda postacią;-D POzdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie wykonane ozdoby, cudne białe kojarzą się z zimą a muchomorki z moim dzieciństwem; pięknie ozdobią choinkę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne ozdoby choinkowe wszystkie. Świetny pomysł z kwiatkiem na bombce.
    Muchomorki zachwycają, dzięki za namiar na filmik jak je zrobić.
    Będę próbować je zrobić. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Aniu zachwycam sie głownie muchomorkami, zbieram korki od szampana od jakiegos czasu i tez sa moim marzeniem :) ale uroczo wyglada tez sopelek :) piekne szydełkowe prace :) beda uroczo wyglądać na choince :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna choinka będzie z takimi ozdobami. Grzybki skradły moje serce. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  12. Przyłączam się do zachwytów nad muchomorkami. Są piękne.

    Uściski Aniu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale sobie piekne rzeczy porobiłaś Aniu, w końcu co nie? :) Oby tych rzeczy nikt Ci nie "ukradł", bo nie wiem jak Ty, ale ja mam za dobre serce i zawsze ktoś ode mnie coś wyżebrze, choć miało być dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj znam ten ból- sama robię mnóstwo bombek z haftem, a na mojej choince raptem 5 sztuk... Eh, może kiedyś i moja choinka w końcu będzie pięknie ubrana ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne ozdoby wykonałaś tylko dla siebie - i tak trzymaj. :)
    W końcu Tobie też się coś należy we własnym wykonaniu.
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  16. Prześliczne ozdoby Aniu a muchomorki wymiatają! Z tym szewcem to prawda ale obdarowywanie daje mnóstwo radości. Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Co prawda to prawda!
    Robimy, dziergamy, wyszywamy, supełkujemy, kleimy... i rzadko kiedy dla siebie.
    Ale tu juz jest miejsce na długą dysertację psychologiczno socjologiczną dlaczego tak się dzieje ;)

    A najbardziej pragmatyczne tłumaczenie tego procederu jest takie, że cieszy nas gdy nasze wytwory cieszą innych :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowne ozdoby Aniu, a grzybki najpiękniejsze.:) Nie mogę się napatrzeć na te śliczności. Podziwiam misternie wykonaną pracę i przesyłam cieplutkie pozdrowienia.:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Aniu cudeńka zrobiłaś :).

    Też pamiętam bombki muchomorki. Super były :).

    OdpowiedzUsuń
  20. Cieszę się, że masz plany już na kolejną kartkową zabawę :).
    Lubię mapki :).

    OdpowiedzUsuń
  21. Aniu, cudne ozdoby, oczywiście muchomorki najbardziej mnie urzekły (a ja mam do tej pory bombki muchomorki z dzieciństwa, już bardzo obdrapane).
    U Sylwii na blogu bywam i nawet wygrałam u niej candy:)
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  22. Jakie śliczności, mnie muchomorki i ta łezka najbardziej zachwyciły:-)
    Mapkę zaraz zrobię, przynajmniej jedną ;-) Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękne ozdoby ,a muchomorki urocze są pięknym wspomnieniem dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wszystko piękne, ale i dla mnie muchomorki najcudowniejsze, bo przeniosły mnie świat dzieciństwa, gdy szklane wisiały obok płonących świeczek.

    OdpowiedzUsuń
  25. Idealne przysłowie dla rękodzielniczek;)
    Świetne szydełkowe ozdoby, podziwiam! Dzwoneczki robiłam, nawet według własnych, wymyślanych w trakcie pracy wzorów (hehe), ale za bombkę, a tym bardziej łezkę, nigdy się nie zabrałam.
    Pozdrawiam Anulka:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Aniu, bombeczki są cudne! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  27. Cudne szydełkowe ozdoby, piękne, delikatne na choinkę idealne. Splocik na pewno zaakceptuje, bo interpretacja bardzo prawdziwa :) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Aniu! Jakie piękne ozdoby! zachwycające! Te muchomorki są rewelacyjne :-)
    Pozdrawiam Cię serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Aniu jesteś mistrzem w Szydełkowaniu. Te ozdoby są piękne i przypominają mi choinkę z dzieciństwa. Brawo Ty. Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  30. Rewelacyjne są te wydziergane ozdoby. Nie można przejść obok nich obojętnie.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  31. piekne zawieszki , rewelacja Aniu :) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  32. Aniu przepiękne są wszystkie Twoje szydełkowe ozdoby, no ale muchomorki to zachwyciły mnie najbardziej!!!! Śliczne!!! Do mnie przysłowie „szewc bez butów chodzi” także idealnie pasuje :)). Buziaki kochana!

    OdpowiedzUsuń
  33. Zgadzam się z Tobą Aniu, to prawda i tak już chyba większość z nas ma, że to co zrobimy to oddajemy bliskim 😊 Ale to bardzo piękne i mnie się to bardzo podoba! Ślicznie szydełkiem bombki ubrałaś w koronkowe ubranka, a muchomorki przesłodkie i te perelki...ahhh😊
    Pozdrawiam Aniu:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Śliczne ozdoby wydziergałaś :) Zdrowia też życzę i dużo cierpliwości do "przetrwania" tych trudnych czasów. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Ale śliczne te ozdóbki na choinkę, takie delikatne :-)

    OdpowiedzUsuń
  36. Masz rację! Grzybki na choince, to zawsze był hit :) Grzybki i sopelki ze szkła - kto ich nie rozkręcał? 😁

    OdpowiedzUsuń
  37. Och, myślisz już o świętach. Śliczne te grzybki, jak prawdziwe! Bombeczki równie piękne. W tym roku choinkę ubiorę w gwiazdeczki i aniołki, które robiła mi śp. Mama. To była wspaniała rękodzielniczka. To tak na marginesie.
    Anusiu wszystkiego dobrego Ci życzę i nie dawaj się COVID!

    OdpowiedzUsuń
  38. Piękne szydełkowe ozdoby wyszykowałaś!!! U mnie z każdym rokiem na choince też coraz więcej rękodzielniczych dekoracji. Porzuciłam estetykę na rzecz sentymentalizmu, z wiekiem mi to przyszło:)) Twoje muchomorki Aniu, świetnie wyglądają. Ja pod nieobecność blogową wydziergałam kilkanaście muchomorków na choinkę dla moich wnuczek. Dobrą zabawę miałam przy tym i wiele wspomnień z dzieciństwa. Pokażę za niedługo na blogu.
    Serdeczności zostawiam:)) Trzymajmy się w dobrym zdrowiu fizycznym i psychicznym!

    OdpowiedzUsuń
  39. Aniu. I ja pamiętam takie ozdoby choinkowe a szczególnie grzybki. Jeszcze jeden taki zachował się u teściowej. A jak byłam w ub roku na jarmarku w Krakowie też widziałam. Twoje szydełkowe są super. Dziękuję za udział w wyzwaniu u Świrów.

    OdpowiedzUsuń
  40. Wspaniałe ozodby wyczrowałaś Aniu :) grzybki cudne :) dziękuję za udział w wyzaniu na blogu Świry Rękodzieła :)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...