Obserwatorzy

sobota, 10 czerwca 2023

Iwonicz Zdrój

 Witam Was

Sorki, że mnie dawno u Was nie było ale i mnie też nie było. Prawie tydzień spędziłam z Emerytami w Iwoniczu Zdroju.  

 To piękne miasteczko, kto nie był to naprawdę warto tam pojechać.  Nie będę się rozpisywać na ten temat, ale kilka zdjęć Wam pokażę. Miasteczko jak dla mnie ma tylko jedną wadę, jest położone na górkach i gdzie by się nie ruszył trzeba maszerować pod górę :-), co dla mnie chorej na płuca wcale łatwe nie było, ale zawsze sobie mówiłam że są z nami osoby starsze ode mnie i ze schorzeniami kostnymi, więc ze mną tak źle nie było. 


Te schody prowadziły do naszego ośrodka, gdzie mi się trafił pokój na poddaszu. Poniżej nasz Pensjonat a to okno na poddaszu na prawo od schodów z wykuszem  to oczywiście  z mojego pokoju :-)


Poniżej słynna pijalnia w Iwoniczu gdzie można nabyć za grosze wodę mineralną leczniczą w różnych smakach i z różną zawartością minerałów.  Macie i pijalnię i dwie z wód, (najczęściej przez ze  mnie kupowane i pite)  choć było ich dużo więcej 





Wejście do Parku Zdrojowego gdzie królują fontanny




Jest gdzie połazić szlaków dokoła co nie miara, plus jest taki, że nie są te górki za wysokie, więc i ja dałam radę.


Pogoda w pierwszych dniach nam dopisywała więc trochę połaziłam.  Na zdjęciach Żabia Góra i widok z niej ( 550 m.n.p.m.)




Była i wycieczka do Rymanowa z przewodnikiem. A tam zwiedziliśmy między innymi Hutę Szkła


I oczywiście słynny park zdrojowy gdzie króluje Anna Potocka 


A dla tych co wytrwali ja w galerii huty szkła i w drodze na Żabią Górę




I tak bym mogła Wam opowiadać jeszcze wiele ale to nie jest blog o podróżach, kto był to wie a kto nie był to polecam w końcu w Polsce jest wiele tak urokliwych zakątków.
Pozdrawiam Was Wszystkich.






27 komentarzy:

  1. Piękna fotorelacja. Pamiętam Iwonicz z wycieczki szkolnej. Bardzo podoba mi sie urok takich starych Zdrojów, chociaż z usług sanatoryjnych nigdy nie miałam okazji skorzystać. Odwiedziłam również Kudowę i Lądek Zdrój - piękne okolice.

    OdpowiedzUsuń
  2. Huta szkła - coś pięknego. Żałuję, że u nas na Śląsku zamknięto hutę z wieloletnią tradycją i wspaniałymi wzorami.
    W Iwoniczu już dawno byłam i już niewiele pamiętam z tamtych okolic, ale widać, że jest tam wspaniale.
    Uściski Aniu

    OdpowiedzUsuń
  3. To akumulatory naładowane, piekna miejscowość, jest gdzie spacerować.Brawa za wspinaczkę górską, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jest u nas w Polsce mnóstwo pięknych miejsc do zwiedzania. A każde myślę wyjście z domu na dłuższą chwilę jest miłym odpoczynkiem. Cieszę się, że miło spędziłaś czas Aniu. Osobiście nie znam tej miejscowości, ale dzięki za zdjęcia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Iwonicz ma swój klimat, jest urokliwy. Byłam tam kilka razy, ostatnio w zimie. http://pasjeteni.blogspot.com/2023/01/iwonicz-zdroj.html
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Aniu, czytając i oglądając zdjęcia czekałam kiedy się w końcu pojawisz:) Fajnie, że sobie odpoczęłaś w przyjemnym miejscu.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Aniu , byłaś , albo przejeżdżałaś przez Jasło, to też urokliwe miasto , no i jeden telefon i juz się spotykamy, ale może jeszcze odwiedzisz te miejsca , ja zawsze jestem chętna na takie spotkania

    OdpowiedzUsuń
  8. Aniu najważniejsze że odpoczęłaś i trochę się podleczyłaś- widoki miałaś cudne, a hutę szkła to zazdraszczam, bo cudne tam maja prace;) choć z drugiej strony to trochę oszczędziłam gdy tam nie dotarłam;) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Wypoczynek - rzecz święta! ;) Fajnie czytać i zobaczyć, że miło i aktywnie spędziłaś czas. Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię oglądać na blogach zdjęcia z różnych podróży i te z Polski cieszą mnie najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Extra wyjazd! Fajnie,że odpoczęłaś i zwiedziłaś kolejny zakątek Polski. Zdjęcia super! Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdecydowanie się zgadzam z Tobą Aniu że Polska to piękny kraj! Super wyjazd 😉😘😉

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie byłam i pewnie nie będę, dlatego z miłą chęcią pospacerowałam z Tobą :) Wiele zdrowia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy tam nie byłam ale wiem, że warto się tam wybrać. Fajne fotografie. Miłego dnia😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaki ładny foto-spacer nam tu zafundowałaś. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna wycieczka i bardzo ładne miejsce. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne są małe urokliwe miejscowości - fajnie wypoczywałaś pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy tam nie byłam, zachęciłaś mnie do odwiedzenia tego miejsca. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Napiłabym się takiej wody bo to nie to samo co ta butelkowana no i hutę szkła bym odwiedziła :-). Byłaś w pięknym miejscu. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetne zdjęcia i fajna opowieść :) Dobrze, że wypoczęłaś :) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  21. it is very interesting. I enjoyed reading this post and watching pictures, I wish I could visit this place.. :)

    women’s jewelry

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam serdecznie ♡
    Naprawdę super fotorelacja :) Niestety, nigdy tam nie byłam ale okolica podobna do mojej :) Ja mieszkam blisko zdrojów (Polanica, Kudowa), jak patrzę na twoje zdjęcia to naprawdę, bardzo dużo podobieństw :) Super zdjęcia, wspaniale że spędziłaś tak fajnie czas i zwiedzanie i wycieczki i relaks :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajnie bylo przypomnieć sobie Iwonicz Zdrój!
    Byłam tu kilka razy w tym dwa razy w sanatorium ,urocze są te górki 🙂😚

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie byłam w tym miasteczku, więc z przyjemnością obejrzałam Twoja fotorelację. Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  25. Wiele słyszałam o tym miasteczku od kolegi, który każdego roku jeździ tam na turnus rehabilitacyjny. Cieszę się, że mogłam je poznać z Twojej perspektywy.

    OdpowiedzUsuń
  26. Iwoniczu byłam podczas oboszczeń covidowych. zaliczyłam chyba tylko deptak. Fajna relacja Aniu

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie Dziękuję Wszystkim za odwiedziny i pozostawione komentarze.
Dziękuję, że jesteście , bez Was ten blog by nie istniał !!
Ania - iwanna59.blogspot.com

You might also like:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...